nieuw
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Coprinus



Geregistreerd op: 11 Okt 2014
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: 11-12-2014 22:09:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve, die klik is nodig en je bent pas zeker dat hij er is als je open kaart speelt! Zo heb ik het toch ervaren. Nu 4 maand Alcohol af, bij vorige stops nooit zolang volgehouden. Ik verzwijg het niet meer wat ik vroeger wel vaak deed. Ik heb jammer genoeg wel 3 jaar op mijn klik moeten wachten ondanks dat ik naar dokter en psycholoog ging.

ga ervoor!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 11-12-2014 22:51:02    Onderwerp: Reageren met citaat
proficiat met je 4 maand, daar kan ik nu alleen nog maar van dromen, ik tel wel elke dag en heb het ook vroeger nog nooit zo lang volgehouden.
Deze namiddag terug van de psychiatrische kliniek waar ik een in-take gesprek gehad heb. De psychiater vond dat ik momenteel zeker nog ambulant mag voortdoen als het maar op de manier is zoals ik nu bezig ben. Goed omringd door echtgenoot en kinderen, goeie vriendin die zeer nabij volgt (elke dag), elke week een afspraak met mijn psycho-therapeute (waarmee het zeer goed klikt), en de wekelijkse vergaderingen van SOSN en jullie steun op het forum. Ik sta ingeschreven op de wachtlijst en als het nodig zou zijn voor een opname (dwz een eerste herval) mag ik bellen en dan word ik als eerste opgenomen (ongeveer binnen de week) voor een opname van ongeveer 8 weken.
Sorry mensen dat ik op jullie lijntje nog niet veel geschreven heb maar geraak er soms zo niet goed aan uit. Heb wel al veel gelezen. Ik mis dikwijls de beginfase van sommige mensen maar die staat naar 't schijnt op een oud forum die nu niet meer bestaat.
Voila, vanavond een mooi toneel gezien, niet gebleven voor de receptie en nu nog mijn lekkere thee,
slaapwel, allemaal een rustige vredige slaap gewenst en morgen gezond weer op !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 13-12-2014 21:26:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

Je bent inderdaad heel goed bezig...!!!

We zijn allemaal door die eerste dagen/weken gemoeten...En ja, dan tel je echt de dagen...

Belangrijk is dat je nooit vergeet waarom je besloten hebt te stoppen met gebruik. Hou die reden altijd goed voor ogen en weet dat 1 druppel nefast is voor je nuchterheid...

Lieve, geniet van het weekend en hou het nuchter...!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 14-12-2014 19:54:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Bedankt voor de aanmoediging ! Gisteren een dag met een vuurproef. Ik stond op een luxe beurs waar ik uitgenodigd was om eigen ontwerpen te verkopen. Heel sjiek , heel veel volk maar met overvloed van traktaties aan champagne en wijnen. De hele namiddag fruitsap en spuitwater gedronken. Al mijn afspraken nuchter en fris gedaan en geen fouten gemaakt (zoals wel vaker in het verleden) Trots thuisgekomen, aangemoedigd door mijn huisgenoten en met een voldaan gevoel gaan slapen en deze morgen fris op, genietend van de voordelen waarvan ik nu stilaan begin te genieten nu de fysieke problemen met het stoppen achter de rug zijn.
Mijn kinderen en schoonkinderen waren hier het hele weekend. Heerlijk om 's avonds bij te babbelen, samen lekker te koken en te genieten ipv vroeger half slaperig na wat glazen wijn in de zetel te hangen. Wat heb ik veel in te halen. Ik begin ook eens na te gaan hoe lang het duurt als ik erg zin krijg in alcohol : ongeveer een 15-20' en dan gaat het over. Dan zorg ik voor een klein werkje waar ik mij moet op concentreren om mezelf wat af te leiden en een paar glazen water. Morgen met veel moed een nieuwe week.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 15-12-2014 00:18:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

Hou al deze momenten die je nu nuchter beleefd goed bij...Je weet nu dat je ook zoiets nuchter kan doorkomen...
En vooral dat het positief aanvoelt...

Je hoort vaak dat het eerste jaar nuchterheid heel belangrijk is...En dat is ook zo...

Je moet voor de allereerste maal verschillende dingen nuchter meemaken...feesten, recepties, vakantie, barbecues,trieste dingen,...
Je leert dat het mogelijk is om daar nuchter mee om te gaan...
Maar de eerste maal kan zoiets heel onwennig aanvoelen...
Het tweede jaar kan je steunen op de basis die je dat eerste jaar gelegd hebt...

En dan wordt het 'makkelijker'...Tot en met het comfortabel wordt...

Nog even een tip: waar je ook naartoe gaat, neem altijd een flesje water mee!!!
Ik doe dat nog steeds en al gebruik ik het nu zelden, ik weet waarom ik dat bij me heb...En mocht het toch gebeuren dat er plots niks alcohol-vrij te krijgen is ben ik toch steeds veilig...

Lieve, alvast een dikke proficiat voor wat je reeds bereikt hebt en vooral ook voor de manier waarop je alles aanpakt...

Tot gauw en hou het nuchter...
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 15-12-2014 06:21:18    Onderwerp: Reageren met citaat
dag lieve,

dikke proficiat alvast, en ja, als die zin komt opzetten is afleiding het beste zoeken wat je kan doen. Ik dronk dan snel enkele glazen water en sprong soms onder de douche waar ik minstens een kwartier onder bleef staan en tegen dat ik daar dan uit was was ik afgekoeld en was m'n goesting om te drinken over.

Op m'n fiets springen deed ik soms ook, voorzien van een fles water een fietstochtje gaan doen, regen of geen regen, dat trok ik me niet zo direct aan, tot de zin over was.

In ieder geval, dikke duim voor je thumleft , je bent goed bezig ! Doorzetten nu !

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 15-12-2014 10:30:34    Onderwerp: Reageren met citaat
bedankt, een nieuwe week, dag 18, nu doorzetten,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-12-2014 22:20:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

Lukt alles nog een beetje?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 18-12-2014 23:42:55    Onderwerp: Reageren met citaat
ja hoor, alles loopt nog heel goed, gisteren terug een goed gesprek gehad met mijn psycho-therapeute. Mijn kinderen volgen ook alles goed op en zijn erg blij. Als ik naar feesten, recepties e.d moet (ik kan er vaak niet onderuit, probeer ik me op voorhand te wapenen wat ik dan wel ga drinken. Ik maak eigenlijk niet al te vaak mee dat men gaat aandringen als ik een watertje of fruitsap vraag. Ik geniet elk moment van alle energie die ik nu heb. Ik doe nu 10 x zoveel op een dag als vroeger. Ik ben zeker niet overmoedig hoor en weet dat het een dun laagje ijs is, dus blijft het echt nu nog dag per dag. De feestdagen heb ik wel heel goed voorbereid om niet overvallen te worden aan de verleiding en mijn man steunt mij ook heel hard om het vol te houden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 21-12-2014 13:24:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

Ik ben blij voor je dat je nuchterheid goed aanvoelt...

Goed dat je beseft dat het inderdaad nog maar een dun laagje ijs is, maar elke nuchtere dag erbij maakt dat dat laagje steeds sterker wordt...
En daarom is het juist zo belangrijk om een langere ononderbroken periode van nuchterheid op te bouwen.

Het gaat je zeker lukken om de feestdagen nuchter door te komen...Deze eerste maal gaat misschien een beetje onwennig zijn en een pak energie vragen, maar je zal merken dat feesten ook zonder alcohol mogelijk is...

Lieve, je bent echt heel goed bezig en vergeet daarom ook niet jezelf eens te belonen, je verdiend het...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 22-12-2014 09:15:46    Onderwerp: Reageren met citaat
dag 24 maar het begint moeilijk te worden met al die etentjes en recepties, ik wil mijn relaties ook niet afzeggen, dit heb ik al zo lang gedaan in de periode dat ik niet goed bezig was. Gisteren op restaurant dacht ik : kan ik niet eens één dag gewoon doen en aan niks moeten denken zonder al die inspanningen. Een aperitiefje en een glaasje wijn bij het eten, relax, de verleiding was groot. Ik heb een schweppes tonic besteld en bij het eten ging de goesting over. Ik was toch blij maar het was erg moeilijk en dichtbij
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 22-12-2014 15:40:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

24 dagen nuchter is al heel wat maar...tegelijkertijd is dit nog een heel broze nuchterheid waar je elke dag veel energie insteekt...

Het steeds geconfronteerd worden met een product waarover jij hebt beslist dat het niet meer mag/kan vreet echt enorm veel energie...Hou daar rekening mee want een 'foert' moment kan op deze manier uitgelokt worden...

Mijn nuchterheid verliep in verschillende fases...Eerst was er trots en fierheid...'ik kan het!!!'...Dan voelde het bijna euforisch aan, alles kon alleen maar beter worden...En dan kwam er een moment van 'saaiheid'...Was het dat nu 'een nuchter leven'?...Saai hoor...

Ik luisterde naar anderen en hoorde raakvlakken met hoe zij hun langere nuchterheid hadden opgebouwd en ik hoorde steeds hetzelfde woordje: TIJD!!!

En dat heb ik dan ook gedaan, mezelf en mijn nuchterheid de nodige tijd gegeven die het allemaal nodig had om comfortabel te worden.
En voor mij voelt het nu heel normaal aan dat ik geen alcohol of iets anders gebruik...

Lieve, geef jezelf en je nuchterheid alle tijd...
Durf gerust een receptie af te zeggen...Om je nuchterheid te behouden mag/moet je soms gewoon heel egoïstisch zijn...

Lieve, hou het nuchter!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 22-12-2014 23:23:43    Onderwerp: Reageren met citaat
bedankt, het is vandaag toch al weer goed gegaan, groetjes, hoe lang ben jij al gestopt ? morgen nog een laatste keer dit jaar bij mijn psycho-therapeute, ik ben zo blij met alle steun die ik van overal krijg, dat geeft me moed om vol te houden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 23-12-2014 00:16:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi Lieve

Nuchterheid heeft zeker zijn tijd nodig , ik heb het geluk groetjes te kennen en wat hij hier verteld klopt allemaal.
Ik romantiseerde alcohol nog geen klein beetje nu hou ik het op alcohol en ik gaan niet samen.

mvg,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 23-12-2014 09:08:05    Onderwerp: Reageren met citaat
bedankt rataplan, en het kost idd in het begin bergen energie, het lijkt of ik al heel lang bezig ben en het is amper 25 dagen, maar toch : is het REEDS 25 dagen wat me nog nooit gelukt is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 4 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum