Een welgemeend sorry, aan allen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 23-11-2014 08:40:57    Onderwerp: Een welgemeend sorry, aan allen Reageren met citaat
Crying or Very sad

Vooral aan Wilfried, maar ook aan alle anderen wil ik een ernstig sorry aanbieden. In een vorige reactie (een van mijn laatste), meende ik VERKEERDELIJK te moeten opmerken dat er te laat gereageerd was op een oproep van iemand die contact zocht.

Dezelfde nacht daarna ben ik terug voor tamelijk lang in de kliniek geweest (ivm ernstige COPD- opstoot), waar men mij (voor de tweede maal) gereanimeerd heeft.Ik was al sinds twee vorige opnames bezig geweest mijn document "niet reanimeren" in orde te maken, maar het was er nog steeds niet van gekomen om twee onafhankelijke getuigen aan te spreken om het te ondertekenen.

Nadat ik van mijn vorige opname voelde ik mij weer zoveel beter dat ik begon te twijfelen of ik niet nog wat wilde leven en tot het laatste te genieten van wat nog overbleef. Daarom was het zo'n moeilijke beslissing het document in orde te maken. Dan ben ik op dit ogenblik bezig na te zien welke voorwaarden ik zou willen verbinden aan euthanasie, want dat is nog een veel moeilijker beslissing.

Toen ik laatst terug thuis was van de kliniek las ik elke dag wat van de artikels op het forum van sosN van anderen omdat ik dat nodig had om nuchter te blijven. (Ik ben terug nuchter sinds 13.03.13, en nog steeds), en ik wil voor geen prijs het laatste deel van mijn leven als een actief verslaafde doorbrengen wan ik weet bij veelvuldige ervaring hoe verschrikkelijk dat is.

Telkens las ik wat ik geschreven had, en iedere keer voelde ik de hitte van de schaamte in mijn buik branden. Ik was er dikwijls over aan het dromen (en ik slaap al zeer weinig), vannacht was ik bezig aan het schrijven op mijn laptop toen het me teveel werd en deze verontschuldiging schrijf.

Ik weet hoe efficiënt sosN en het forum werken, dus is het zeker niet aan mij om kritiek te hebben over de gang van zaken. Ik ben trouwens tijdens mijn tamelijk lange nuchtere periode actief bezig geweest aan het opbouwen van sosN en het forum in het bijzonder waarvan ik enkele jaren de functie van Wilfried uitvoerde, samen met hem en anderen, en trouwens.

Velen weten wie er onder de naam "Grim" schuilgaat, en het ik zou het zeer waarderen mocht er iemand het zien zitten mij eventjes te bellen, want door mijn gezondheidstoestand kan ik niet meer naar de samenkomsten komen, en ben ik toen terug hervallen in mijn verslaving.

In elk geval herhaal ik hier nog eens gemeend mijn sorry, speciaal voor Wilfried, omdat die er zeer efficiënt en waardig op gereageerd heeft. Ik zou graag hebben als Wilfried de mensen die nu nog met mijn grootste bewondering op het forum bezig zijn (jullie weten wel wie ik allemaal bedoel, maar ik wil niemand opnoemen omdat ik niet graag iemand zou overslaan) een kopietje zou willen bezorgen van mijn briefje, want iedereen mag het trouwens lezen.

Als ik terug wat bekomen ben, zal je nog wel iets van mij horen op het forum.

Met mijn waarderende groeten, en hartelijke dank,

Grim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 26-11-2014 17:00:39    Onderwerp: Reageren met citaat
dag grim,

ik weet niet welke beslissing de moeilijkste is : kiezen om niet meer gereanimeerd te willen worden op een cruciaal moment of kiezen voor euthanasie....
Bij het eerste beslis je op voorhand al dat ze je moeten laten sterven, bij euthanasie kies je zélf het moment waarop jij vindt dat het genoeg geweest is...

Ik hoop dat je niet te vlug een beslissing neemt, ook al heb je het nu misschien heel moeilijk...
Want kiezen om je leven te stoppen, is iets onomkeerbaars... Als we hervallen met drinken, kunnen we elke dag weer opnieuw de keuze maken om opnieuw te stoppen, maar als je er voor kiest om te sterven, tja, dat is een definitieve keuze...

Dus ik hoop echt hier nog regelmatig iets van je te lezen, in goede én in minder goede tijden...

Ik wens je echt, vanuit het diepst van m'n hart, het allerbeste toe en hoop dat je, ook in deze donkere periode van het jaar, toch nog elke dag een klein zonnestraaltje mag zien...

Veel liefs,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 05-12-2014 22:50:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Grimm,

Hoe gaat het nu met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 07-12-2014 20:13:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag groetjes, lief van je mij eens te schrijven.

Mijn gezondheid is niet goed,dat heb ik al verteld. Maar door alle mogelijkheden die mij de laatste overkomen zijn zit ik nu terug diep in een depressie. Diarree, kortademigheid, trillen, terug craving - ook naar roken toe!- Ik ben nu wel blij dat ik dat medicijn heb, anders was ik al voor de bijl gegaan. In deze omstandigheden is het ook erg om alleen te zijn.

Als ik zo'n aanval van kortademigheid krijg dan is er ook weer de daarbijhorende angstaanvallen en dat maakt alles nog veel erger. Soms zit ik langer dan een uur te hijgen op de rand van mijn bed met gedachten als: zal ik het deze keer overleven, zal ik flauwvallen en dat is dan mijn einde. Meestal voel ik mij langzaam gewurgd worden, maar er zijn geen handen die ik van af ,mij kan trekken. Dikwijls denk ik dan hoe erg het is dat ik mijn Lieve Marina kwijt ben, die zou dan zacht een arm om me heen leggen, een ongelooflijke troost. Nu kan ik meestal niet eens de ambulance bellen omdat ik gewoon niet begrijpelijk kan spreken.

Het is al gebeurd dat ik bij vrieskou buiten op de stoep ging liggen omdat ze mijn raam niet zouden moeten uitslaan om mij te vinden. Er is al een een nieuweling die mijn zuurstoffles niet wou meenemen want "we hebben dat allemaal in de kliniek", hoelang het duurde vooraleer hij begreep dat ik geen vijf minuten kon volhouden !

Jullie zijn het enige echte contact dat ik nog heb met de buitenwereld, en ik zit hier nu weer tegen jullie te klagen. Ik hoop dat ik bij mijn volgende bericht iets positiefs te kunnen meedelen.

in elk geval dank om dit te willen lezen, en tot binnenkort,

Grim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 08-12-2014 22:03:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Grim,

wij kennen mekaar sinds de begindagen van sosN. Dus nog van voor de oprichting van de vzw als mijn geheugen mij niet in de steek laat.

Je vertalingen Engels/Nederlands waren buitengewoon.
Waarschijnlijk heb je ook nog samen met Jim Christopher een bezoek gebracht aan de tentoonstelling in het Dokter Guislain museum. Dat moet dan in dezelfde periode geweest zijn dat wij onze tentoonstelling hadden in het Geuzenhuis.

Het spijt me te vernemen dat je gezondheid zo verslechterd is. Kan je jezelf nog beredderen? Heb je enige vorm van thuishulp / verpleging aan huis?

Normaal heb je mijn telefoonnummer nog dat onveranderd is sinds de start van sosN te Leuven.
Als je wil mag je me steeds bellen. Niet aarzelen!


Mvg
Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum