Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 26-09-2014 19:18:49    Onderwerp: Reageren met citaat
dag devilwish,

amai, derde keer goede keer, ik heb al twee maal een hele hoop naar jou geschreven maar het komt er niet op... Dus nu zal het een kort berichtje worden hoor, want ik ben moe...

Wat ik zat te bedenken, je schijnt daar precies wel in niemandsland te zitten als ik dat zo lees : geen voetpad, geen fietspad, geen busverbinding, geen normale rustige weg....
Mààààr.... je kan wel rondjes lopen rond het hotel, dus dat is supergoed nieuws...
Niets van aantrekken dus wat mensen allemaal zeggen of denken, morgenvroeg je loopsloefen aandoen en gaan joggen !! Goed om spanningen los te laten en energie te tanken... Denk aan jezelf en doe wat goed voelt voor je !

Morgen kom ik weer piepen hoor, ga nog eens proberen of ik dit erop krijg...

Wens je nog een fijne avond toe en tot morgen.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 27-09-2014 20:22:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Devilwish,

Je hoeft mij niet te bedanken hoor, je moet jezelf bedanken. JIJ bent het tenslotte die het doet...hier communiceren, weggaan uit de situatie waar je inzat, en vooral...kiezen voor een leven zonder coke.
Het is zeker geen makkelijke keuze maar wel een haalbare keuze.

Misschien lijkt het nu dat je 'vast' zit met alles, dat je geen weg uit kunt, letterlijk en figuurlijk. JIJ hebt zeker nog een toekomst...op voorwaarde dat je deze toekomst kan bouwen op je nuchterheid.
En daarvoor moet je nuchterheid eerst stevig en stabiel zijn. En daarin speelt TIJD een enorm belangrijke factor.
Samen met professionele begeleiding.

Ik hoop dat je toch een beetje kan genieten van het mooie nazomer weer dat ze voorspellen.

HOU HET NUCHTER en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 29-09-2014 10:44:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Devilwish,

Hoe gaat het vandaag met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilwish91



Geregistreerd op: 04 Mrt 2014
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: 29-09-2014 19:37:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Beste forumers,

ik heb paar dagjes geen internet gehad, maar ik kom met goede nieuws.
1ste beste nieuws is dat ik al 19 dagen rond loop zonder deze shit in mijn bloed Smile)
Het begint beter en beter te gaan. Ik denk er niet meer heel de dag aan.
Ik heb geen rondjes gelopen rond het hotel, maar ik heb uren lang gedanst al twee dagen. Muziek luisteren, zonder te huilen omdat het me weer aan iets herinnert was ook al eventjes niet meer gelukt.
En als laatst, door de drugs was ik non chalant geworden en had mijn pas al meer dan een 7 maand zo verlopen gelaten, gelukkig ben ik een stipt persoon en deed ik altijd dingen werk zoeken en alle afspraken nakomen, daar door heeft Brussel mijn herinschrijving aanvaardt en ik kan voor mijn pas gaan. Smile

Dank je wel voor de steun, en zeker moet ik jullie bedanken. Wanneer ik het HELEMAAL niet meer zag zitten, waren jullie er wel om mij te helpen om mijn kopje toch niet te laten zakken en de moed niet op te geven! Jullie zijn bedankt!!!

Groeten x
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 30-09-2014 13:42:45    Onderwerp: Reageren met citaat
dag devilwish,

Heel leuk zo'n bericht te lezen, en ja, je had misschien wel supporters hier, maar JIJ hebt het toch maar gedaan. Als je bekijkt van waar je komt en hoe het met je gesteld was, jij bent het toch maar die er terug voor gegaan bent en stilaan je leven terug in eigen handen neemt ! Dus dikke proficiat daarvoor en ik zou zeggen : ga verder op deze weg, het is de goeie !

Hou vol hoor, je leven kan en zal alleen maar beter worden als je doorzet zoals je bezig bent.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilwish91



Geregistreerd op: 04 Mrt 2014
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: 30-09-2014 14:26:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag 20
Lieve doornroosje,
ik weet dat jullie geen psychiaters of pscyhologen zijn, ook geen maatschappelijke medewerkers, maar ik heb iets wat mij zeer stoort en deze gevoel groeit met elke voorbije dag dat ik nuchter ben, meer en meer.
Gelijk al gezegd, dat gaat inderdaad zwaar zijn - zelfstandig worden. En niet enkel dat, maar het probleem is alles is op mijn naam, dus moest er iets gebeuren zal Ik er voor moeten opdraaien. En daar ben ik niet klaar voor. Ik heb schrik, ik vertrouw nog amper iemand, en mijn 'hulp'-verlener, begin ik ook wat te wantrouwen. Eerst en vooral, alles is op mijn naam, als hij verdwijnt is het gedaan met mij, omdat hij alles van het vaak kent, maar ik niet. Alle contacten zijn zijn contacten, dus zonder hem ben ik niets. En het feit dat hij niet wilt dat ik het aan mijn moeder vertel (wat ik wel al lang heb gedaan, zodat er 1 iemand die ik vertrouw er is, die me eventueel kan redden moest er iets gebeuren) dat ik zelfstandig ga beginnen. Hij heeft me ook van begin gezegd het gaat niet altijd even makkelijk zijn, maar als je naar mij luistert moet je je geen zorgen maken..
Ik heb misschien enkel nog vandaag en morgen om uit te pluizen wat mijn beslissing en mogelijkheid is.
Ofwel donderdag ofwel vrijdag zal er een afspraak zijn met het notaris en deze laatste handtekening, gaat alles beslissen voor mijn toekomst. .
Ik kan niet zeggen dat ik het niet meer zie zitten, want van begin zei hij, ik haal u bij uw ex weg en je begint clean nieuwe leven, maar we gaan samen 1-2 jaar werken en dan zit ge vast aan mij, erna kies zelf wat je wilt, ofwel uw eigen weg gaan ofwel met mij blijven werken.
Maar door al het stiekeme gedoe, heb ik schrik. Dat niet alles zo onschuldig is gelijk het lijkt bij eerste zicht.
Hij heeft mijn bulgaarse pas, mijn diploma.. ik kan ze laten, nieuwe laten aanmaken, kopie hebben van mijn diploma, ik heb zelf mijn papier voor nieuwe belgische pas dus voor dat heb ik kansen.
Ik voel me schuldig om het hier af te bollen, terwijl hij gezorgd heeft voor mij, maar ik weet wat me te wachten staat als ik nu zeg ik wil het niet meer.
Ik heb juist hetzelfde tegen mijn moeder gezegd en ik zei tegen haar ik wil niet dat ik hem gebruik, als ik weg ga moet het voor donderdag zijn voor hij nog meer heeft betaald voor iets wat ik uiteindelijk wil vermijden. .
Ik heb hier in deze kamer enkel een ventilator en laptop van hem, als ik moet vertrekken kan ik ze eventueel achterlaten bij de vrouw die hier werkt en hopen dat ze terecht komen.

Nu in het kort - ofwel moet ik verdwijnen, als mijn ma daar voor klaar is om me kans te geven, om zelf te zien (ik zal wel onmiddellijk naar ons huisarts gaan) dat ik nuchter ben en dat ik terug normale leven wil leiden en me bij haar laat, MAAR dan ben ik weer in de stad waar ik echt niet meer durf zelfs om buiten alleen te komen ,aangezien dat mijn ex zijn familie in het midden van het centrum woont, en aangezien deze jonge van nu me ook niet zo maar gaat laten gaan.
Daar zal ik ook thuis moeten zitten, alles in orde brengen met documenten en zelf proberen om ergens anders te verhuizen.
Pffffff ik weet weer eens geen raad, maar aangezien ik zo jong ben en nog maar pas met een nuchtere hoofd het leven besef en begrijp ben ik zeker van mijn kant dat ik totaal geen toekomst zie in de zaak dat opgericht gaat worden. Ik kan me best nu al terug trekken, terwijl er nog niet zo veel verloren is.

Sorry voor het lange verhaal en dank je voor het te lezen, aub willen jullie vandaag al reageren indien mogelijk, omdat ik sinds gisteren avond echt aan het stressen ben, ik heb ook niet kunnen slapen daardoor. Ik weet gewoon niet wat de juiste ding is om te doen.
Ik heb het mogelijkheid om de politie in te lichten ook overwogen maar dat vind ik echt niet eerlijk voor hem, hij heeft me geholpen tot nu toe - is een feit, maar misschien is dit wel het enige oplossing voor mijn originele diploma te halen enzovoort.
Beste mensen ik zit weer in een knoop, alsjeblieft help me hier uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 30-09-2014 20:49:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Pffffff ik weet weer eens geen raad, maar aangezien ik zo jong ben en nog maar pas met een nuchtere hoofd het leven besef en begrijp ben ik zeker van mijn kant dat ik totaal geen toekomst zie in de zaak dat opgericht gaat worden. Ik kan me best nu al terug trekken, terwijl er nog niet zo veel verloren is.

Dag Devilwish,

Ik vind het heel moeilijk om je hier advies te geven.
Alles in me zegt: NIET DOEN!!!
En dit om verschillende redenen.

1. Je bent nu 19 dagen nuchter. Dikke proficiat daarvoor MAAR...Dit is zo een prille nuchterheid die de problemen en druk die een zelfstandig beroep met zich meebrengt niet gaat kunnen dragen.
Ok, alles is natuurlijk mogelijk, maar voor mij is het echt nog veel te vroeg om zo een beslissing te nemen.

2. Iemand die iemands anders zijn/haar paspoort en diploma bijhoudt...Sorry hoor, maar daar heb ik meer dan mijn bedenkingen bij.

3. Je geeft eigenlijk al zelf aan dat je je er niet goed bij voelt.(zie boven)

Devilwish, kan je naar je arts gaan? Vertrouw je hem/haar om je hele situatie uit te leggen en misschien samen de mogelijkheid voor een opname te bekijken.

Je kan ook naar de politie gaan, je bent echt vrij om dit te doen.Als je 'vriend' je gebruikt om een zaak op te richten waar hij geen enkele verantwoordelijkheid in wil, is dat ook helemaal niet eerlijk tegenover jou.

Doe alsjeblief niks waar je je niet goed bij voelt, waar je toe gedwongen wordt en laat zeker niks voor 100% op jouw naam alleen zetten.

Zorg NU voor jezelf!!!

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 01-10-2014 12:15:07    Onderwerp: Reageren met citaat
dag devilwish,

ik lees je bericht nu pas, en ik kan enkel groetjes bijtreden, ook ik heb echt géén goed gevoel bij die man die je 'gered' heeft...

Ik ben ook zelfstandige, en ik weet in welke diepe put je terecht kan komen, en geloof me, dat is echt héél snel gebeurt. Ik wil je niet ontmoedigen, heb je het ook destijds afgeraden, dat 'zelfstandige' worden, dus ik zou je aanraden om vanaf nu nérgens, maar dan ook nog nergens, je handtekening meer onder te zetten. Een handtekening is bindend, voor alles, dus doe dat vanaf nu niet meer. Zeker niet omdat iemand anders je dat vraagt. En ook al zeker niet bij een (misschien malafide) notaris.

Verder inderdaad een goei idee om bij je huisarts langs te gaan, of een afspraak te maken bij een sociaal assistent van het ocmw, ook die kan vaak wat goede raad geven wat je nu het beste doet.

Ik zou zowieso ook mijn paspoort en alle papieren terugvragen, en weigert hij om dit terug te geven zou ik onmiddelijk klacht neerleggen bij de politie.

En bedenk ook, als hij het plots afstapt en vermits jij niks van de zaak kent je snel failliet zal zijn. Dit houdt ook in dat, wanneer je persoonlijk failliet verklaard wordt, je hele leven zal moeten opdraaien voor de openstaande schulden van schuldeisers enzomeer. Gelijk welk inkomen je gaat hebben (werk, ziekenkas, ocmw-leefsteun,...) ze gaan er elke maand voor een heel groot deel beslag op leggen totdat je schulden vereffend zijn.
Dus stap uit die zaak als je er de botten van kent, en het kan je echt héél veel ellende besparen.

Trek bij je moeder in, knip en verf je haar, koop een namaakbril als je buitengaat, maar zorg dat je uit dat wespennest weggaat. Laat je laptop zeker en vast niét achter, want daarin vinden ze vaak ook veel persoonlijke gegevens van bv. je moeder ofzo terug en ben je gemakkelijk op te sporen.

Wat je ook doet, doe het nuchter, hou het hoofd koel en zet verstandige stappen naar de toekomst toe.
Je kan dit ! Geloof in jezelf en je eigen mogelijkheden en dan komt dit allemaal goed. Maar blijf niet bij de pakken neerzitten en onderneem actie.

Ik hoop dat je ons gauw iets laat weten.

Veel sterkte !

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 01-10-2014 19:03:20    Onderwerp: Reageren met citaat
hallo,beste,
TEKEN NOOIT NOOIT NOOIT ?ZET GEEN HANDTEKENING
kan ik duidelijk genoeg zijn nooit nooit!!!!!!!!!!!!!!!!
EIS EIS uw paspoort terug
GA NUCHTER NAAR DE POLITIE ?GA NUCHTER NAAR UW HUISARTS
doe wat groetjes ,doornroosje en ikzelf zeggen ,lees onze berichten terug en nog eens terug.
SORRY, maar dit is keihard GEEN HANDTEKENING !!!!!!!
als je uw handtekening plaatst ben je verloren voor de rest van je leven !!!!!!!!!!!!!!!!!!
AUB !!!!!!!Ga naar de Politie ,zelfs bij de politie hoef je geen handtekening te plaatsen
NIET TEKENEN ?NIET TEKENEN
grtz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 02-10-2014 16:13:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Devilwish,

Ben je ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-10-2014 20:39:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Devilwish,

Kan/wil je communiceren?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 11-10-2014 15:43:20    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Devilwish,

laat je ons nog eens iets horen ? Ik ben eigenlijk heel erg hard ongerust en hoop dat het goed met je gaat...

Hopelijk tot gauw !

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 26-10-2014 20:21:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Devilwish,

Kan/wil je iets laten weten hoe het met je gaat?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 30-10-2014 00:44:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Devilswish,

We zijn met zijn allen benieuwd hoe het met je is. Je zit in woelig water en een oplossing ligt niet voor de hand. Onthou vooral dat de coke NOOIT een oplossing zal brengen ook al lijkt het aanlokkelijk om daar in te vluchten. Ik hoop dat je je leven snel weer onder controle krijgt. Zoek hulp waar je kunt.
Als je kunt... Laat wat van je horen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum