campral of Baclofen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ronny789



Geregistreerd op: 23 Mrt 2013
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 06-10-2014 10:22:31    Onderwerp: campral of Baclofen Reageren met citaat
hallo ,ik drink elke dag 1 a 2 liter bier 10 graden,zou graag minder met medicatie,hoe en welk ?
Want ben het moe aan worden ,geen zin meer voor sport,enz,ben 55 jaar

wie kan mij helpen a .u .b

gr ronny
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 06-10-2014 12:46:20    Onderwerp: Reageren met citaat
hallo,
Het beste wat je kunt doen is uw huisarts raadplegen
Een afspraak maken en zeker en vast eerlijk en spontaan uw probleem vertellen
zal U zeker de nodige medicatie voorschrijven
MAAR : de persoon die wil of moet stoppen ben jezelf
Geen gemakkelijke opdracht maar zeker halbaar
nb :ikzelf ben aan mijn 7 e jaar volledige nuchterheid en ben zelfs nog iets ouder dan jezelf dus vlieg ertegen aan
De positieve signalen zullen zeker volgen
sukses gewenst
grtz
oswald
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 06-10-2014 15:08:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Ronny,

Als je wil 'minderen' met je gebruik kan ik je niet echt helpen vrees ik.
Ik heb enkel ervaring met het volledig stoppen.

Je zal eerlijk voor jezelf moeten uitmaken of er sprake is van overmatig gebruik. Of dat je de grens bent overgegaan, en er sprake is van middelafhankelijkheid.
In het laatste geval is volledig stoppen de enige oplossing, ook al hoor je dat nu misschien niet zo graag.

Ga zeker langs bij je arts en bespreek je gebruik.

En waarom ook eens niet langskomen op een SOSN bijeenkomst? Kan heel verhelderend zijn.

Ronny, als je voor een nuchter leven kiest is dat zeker mogelijk.

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 07-10-2014 13:11:47    Onderwerp: campral/baclofen Reageren met citaat
Dag Ronny,

ik moet de vorige schrijvers volledig bijtreden wat betreft minderen met drinken. Ik ben zelf 64 en heb mijn hele leven met de alcohol gevochten, maar minderen heb ik vaak geprobeerd maar nooit in geslaagd. Het gaat veel makkelijker absoluut geen alcohol te drinken dan een beetje.

Ik had ook al, op aanraden van mijn psychiater, geprobeerd met Campral, maar dat was een fiasco: ik moest 6 pillen per dag nemen, en het was een zeer duur medicijn.

Toen ik op voorschrift van mijn huisarts Baclofen begon te nemen was mijn craving na een aantal weken volledig verdwenen. Ik moet zeggen "alcohol zegt me niks meer", en dat voor een medicijn dat goedkoop is en al jarenlang voor andere kwalen gebruikt wordt en waar de veiligheid dus vaststaat. Ik heb dit op deze site nog niet gemeld omdat ik eerst zeker wilde zijn op lange termijn. Het is nu zeven weken dat ik het neem en ik vind dat het hier nu mag vermelden.

Ik voel mij na al die jaren miserie, alsof ik nooit alcohol gedronken heb en verlang er nooit meer naar. Dat is een hemelgroot verschil met de jaren voor baclofen!


Als je het zover krijgt bij je dokter, vertel hem dan dat er een interessant artikel staat op WIKIPEDIA url:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Baclofen

Wat de dokter in het artikel overkomen is is mij ook overkomen. Laat het je dokter ook eens lezen als hij er nog geen kennis van heeft.

Ik wens je verder een goede start, en wij hopen graag nog van je te horen hoe het met je gaat. Met vragen kun je hier altijd terecht, en ze zullen zo goed beantwoord worden als we kunnen.

Met respect,

Grim[/b]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 07-10-2014 19:09:35    Onderwerp: Reageren met citaat
hallo
de dokters weten zeker en vast wel hoe ze met een verslaving moeten omgaan dus een bepaalde medicatie bij uw dokter vragen is volgens mijn bescheiden mening niet de juiste manier .de dokter weet uiteindelijk wel wat hij voorschrijft
een dokter aanmanen om wiki.....te lezen vind ik nogal een beetje bizar ,dokters zijn beroeps en kennen al de toestanden wel.
weet dat u het goed bedoelde,!!!!!!!!!!!!!!
minderen met drinken met medicatie bestaat NIET
stoppen met drinken en de nultolerantie nastreven bestaat wel en kan zeker
blijf het steeds herhalen en herhalen tot vervelens toe
de enige juiste manier is de NULTOLERANTIE
vriendelijke groeten
oswald
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kastaar



Geregistreerd op: 05 Nov 2012
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 10-10-2014 16:20:47    Onderwerp: campral of baclofen Reageren met citaat
Ik ben al geruime tijd nuchter en heb nooit enig medicament of middel genomen om die nuchterheid te bekomen en uit te bouwen.
Antabuse, campral en baclofen ken ik van horen zeggen, niet door ze zelf te gebruiken.
Indien ik het goed voor heb gaat SOS Nuchterheid voor volledige abstinentie, ttz. voor volledige vrijwillige onthouding.
Over antabuse wordt door vorige deelnemers aan dit onderwerp niet gesproken. Dit lijkt mij echter, voor zo ver ik weet, op dit ogenblik het enige middel waardoor je niet kan gaan gebruiken; waarmee je jezelf veilig kan stellen. Voor zo ver je dit consequent gebruikt zoals aangegeven door de arts en de afspraken nakomt.
Campral en baclofen zijn middelen die ertoe zouden bijdragen dat de zin om te gaan gebruiken, de fameuze craving dus, zou minderen of zelfs achterwege zou blijven.
Door campral of baclofen te gebruiken los je het probleem niet op aangezien je ondanks het gebruik van deze middelen nog steeds kan blijven drinken. De deur blijft steeds op een grote kier staan en indien je niet overtuigd consequent bent ben je binnen de kortste keren terug naar af.
Voor ons bestaat er maar één weg: deze van nultolerantie vermits er, eens we er aan beginnen, geen remmen op ons staan. Met een auto zonder remmen waag je je toch ook niet in het verkeer.
Uit ervaring weet ik dat sommige dokters gelijktijdig en antabuse en campral voorschrijven.
Of er zijn die gelijktijdig en antabuse en baclofen voorschrijven weet ik niet. Of deze middelen samen mogen genomen worden weet ik evenmin. Enkel de arts kan hier uitsluitsel over geven.
Nog dit ter overweging: loop niet op de reling van de brug. Loop steeds in het midden van de voetgangersbrug, daar is het het veiligst en loop je geen enkel risico.
Veel succes iedereen,
Kastaar
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 11-10-2014 20:14:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Ronny,

Hoe gaat het nu met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Coprinus



Geregistreerd op: 11 Okt 2014
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: 16-10-2014 19:13:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Na wat internet-opzoekwerk was Baclofen het eerste waar ik naar vroeg bij de huisarts (om eerlijk te zijn omdat het me de minst moeilijke en minst lastigste manier leek om van alcohol af te geraken, hij kende dit niet en ging het spontaan opzoeken op internet waarna hij me vertelde dat daar niets wetenschappelijk rond bewezen is en me het dus ook niet wou voorschrijven. Ik ging wel met een voorschrift voor een ad. naar huis en een voor antabuse. Enkel de antabuse ben ik beginnen nemen en dat ging goed, na een tijdje dacht ik dat lukt zonder ook, was ermee gestopt en hervallen. Nu neem ik het terug en zie wel wanneer ik ermee stop, desnoods niet zolang ik maar van de A. afblijf.

Groeten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum