Alarmbel
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
opzoeknaar



Geregistreerd op: 09 Okt 2014
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 09-10-2014 17:46:11    Onderwerp: Alarmbel Reageren met citaat
Beste lezers ,

Ruim 20 jaar ( ben er nu 40 ) kamp ik met een overdaad aan alkohol. Sinds 2 jaar begeleiding gezocht omdat proporties toenamen die de dood in de hand werken.

Sedert die tijd 3 x kuur gevolgd van 40mg valium dewelke afgebouwd wordt op 10 dagen naar 0.

Reuzemiddel ! Geen zin in drank en t'geluk kwam terug in mijn lichaam.

Maar steeds die herval , pfffff

Wie herkent zich?

Ik luid de alarmbel omdat ik er medisch ergere problemen van ondervind ; hoogtevrees , evenwichtstoornissen , schrik in de auto tegen meer dan 70/uur etc

Dank voor jullie steun
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 09-10-2014 19:55:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Johan,

welkom hier ! Tja, ik moet bekennen, met Valium heb ik geen ervaring, dus ik weet niet wat dat middel met een mens doet want ik ben niet echt voor medicatie in feite maar als je het (waarschijnlijk wel onder doktersadvies neem ik aan) hebt afgebouwd en je hervalt dan steeds, zou ik toch eens trachten te kijken naar wàt je nu precies doet hervallen....
Het feit dat je al enkele malen gestopt bent is mooi, ik denk dat nu je uitdaging ligt op het volhouden en dag na dag verder werken aan je nuchterheid...

Ook al die angsten die je daar beschrijft zijn volgens mij een gevolg van die valium dus ik zou met je huisarts overleggen of er geen ander middel is dat je eventueel nu even wat tot steun kan zijn.

Ik weet niet of je al eens een sos-meeting bezocht hebt, ook dat is motiverend en kan een aanmoediging zijn om het langer vol te houden maar in ieder geval, hou ons zeker op de hoogte van je vorderingen !

Veel succes verder nog,
groetjes,
doornroosje


Laatst aangepast door doornroosje op 09-10-2014 19:56:53; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 09-10-2014 19:56:28    Onderwerp: Reageren met citaat
hallo,
wat ik vooral herken is uw gebruikersnaam maar weet niet of ik bij de juiste persoon ben.
indien wel,ge weet de weg
kan U wel vertellen dat ik al meer dan 7 jaar nuchter ben en de volledige nultolerantie steeds nastreef
indien ik bij de verkeerde persoon ben sorry
grtz
oswald
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-10-2014 20:36:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Johan,

Voor alles wat medicatie aangaat slechts 1 advies: ga naar je (huis)arts!!!

Bespreek ook met je arts je volledige problematiek. Blijf eerlijk...

Een nuchter leven is een keuze, een keuze die ook jij kan maken en waar je achter kan blijven staan. Wat er ook gebeurt...

Johan, spring eens binnen op een bijeenkomst van SOSN.
Maak voor jezelf een stabiele nuchterheid mogelijk!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
opzoeknaar



Geregistreerd op: 09 Okt 2014
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 10-10-2014 07:07:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Morgend iedereen ,

Die medicatie was op aanraden van een psychologe van de dagkliniek te Stuyvenberg en in samenspraak met mijn huisarts.

Heb de nevenwerkingen tijdens het vele drinken.
Er waren periodes van 2 flessen porto + een ganse fles Whisky Crying or Very sad

Nu dus gestart met afkickduur met behulp van valium en eerste nacht nuchter

grts,
Johan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 10-10-2014 20:20:56    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Johan,

de eerste nacht zit erop....ik hoop dat ie een beetje meegevallen is voor je want uit ervaring weet ik dat de eerste dagen niet zo fijn zijn. Althans, dat was bij mij zo. Maar toch ben ik heel blij dat ik dan toch doorgebeten heb, want na de moeilijke beginperiode volgt er ook een comfortabele, nuchtere periode.

Ik hoop dat je weet dat ook jij dat kan bereiken, maar dan is het nu wel doorzetten. Je wapenen tegen herval, je valkuilen leren herkennen en er volle bak voor gaan !

Ik wens je veel moed en geloof in je eigen kracht toe !

groetjes,
Doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
opzoeknaar



Geregistreerd op: 09 Okt 2014
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 11-10-2014 09:22:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Bedankt reeds voor de reacties

2de nacht reeds nuchter en echt geen drankzucht meer ( valium vervangt dat grandioos ). Wel een beetje vermoeid maar zonet toch nog eens de moed gevonden om eens 2 uren het huishouden te doen dat wat was blijven liggen

Gisteren ook met antabuse gestart puur voor mezelf psychologisch

Tevens een privé voorstel gekregen van een dorpsgenoot dewelke al 7 jaren naar de SOSN bijeenkomsten gaat.
De moeite om eens te proberen en ik vermoed nu dinsdag

grts,
Johan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 11-10-2014 15:37:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Héél knap bezig Johan !

Ik denk ook dat het heel goed is om samen met iemand af te spreken om naar een sos-meeting te gaan, een goeie manier ook om elkaar te blijven motiveren.

Goed ook om met die antabuse te starten, elk hulpmiddeltje is er eentje . Blijven volhouden nu hé !

En hop naar een volgende nuchtere dag nu !

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 11-10-2014 20:12:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Johan,

Ik hoop dat je antabuse bent opgestart in overleg met je huisarts.

Antabuse is bij juist gebruik een prima hulpmiddel. Leg het 's avonds reeds klaar zodat het het eerste is wat je ziet 's morgens. Want 's morgens willen we allemaal de dag nuchter doorbrengen...tegen de middag zijn we deze 'belofte' aan onszelf meestal alweer vergeten...Als je dan 's morgens antabuse hebt genomen kan je niet gebruiken dus moet je wel bij jou keuze blijven om het nuchter te houden.

Stoppen met antabuse doe je nooit in je eentje. Bespreek ook dit steeds en bekijk eerlijk waarom je wil stoppen met antabuse.

Johan, geloof in je nuchterheid.

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 14-10-2014 23:18:13    Onderwerp: Nultolerantienke Reageren met citaat
Beste Johan,
Een leven zonder alcohol is een beter leven. Punt! Ik bedoel daarmee een leven zonder dwang, katers, spijt, bedrog, ongelukken.. Allemaal.problemen, om maar te zwijgen over de aanslag op je gezondheid. Ik kan er van meespreken.

Ik gebruik niet graag het woord "nultolerantie". Dat is zo dwingend, iets dat een verbod inhoudt, niet MOGEN drinken.
Probeer het ook eens anders te bekijken.... Niet hoeven te drinken, niet afhankelijk meer zijn van alcohol. Bekijk het als je herwonnen vrijheid. Verademend! Ik ben na jarenlang alcoholmisbruik er eindelijk in geslaagd uit de alcoholgevangenis te ontsnappen en elke dag nog vier ik mijn vrijheid. Al zeven jaar ben ik van de drank en geen dag beklaag ik het me. Integendeel.

Ik wens je hetzelfde toe. Het gaat niet gemakkelijk maar met de juiste hulp kan het. Zoek steun bij de mensen die je kunt vertrouwen, zoek professionele medische hulp en ga te rade bij ervaringsdeskundigen zoals je lotgenoten bij SOS Nuchterheid.
In je eentje red je het niet. Je bent heus niet alleen met je probleem.

Doe er wat aan en hou vol. Het kan!
Je zult je als herboren voelen.

Succes!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 23-10-2014 19:13:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Johan,

Hoe gaat het nu met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 01-11-2014 17:20:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Johan,

Ik ben het volledig eens met Manouche: "Een leven zonder alcohol is een beter leven. Punt!" En er alles aan doen om dat te bereiken loont 100% de moeite.
Ik wens je veel succes,
betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
opzoeknaar



Geregistreerd op: 09 Okt 2014
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 05-11-2014 07:23:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Goede morgend ,

Ik heb mijn nickname wel laten veranderen in " opzoeknaar " omdat ik per vergissing mijn eigen naam had geregistreerd.

Ik moet toegeven , het gaat al stukken beter met me.
Week na week nuchter , het voelt enerzijds goed en anderzijds heel confronterend met bepaalde zaken die verwaarloosd waren.

Wou dit eventjes kwijt , en nu : hop naar het werk ( goedgezind Smile )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 05-11-2014 21:47:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Johan,

Als ik het een beetje goed heb uitgerekend ben je nu zowat een maand nuchter...Proficiat!!!

Neem je nog steeds je antabuse?

Een nuchterheid heeft tijd nodig, veel tijd...
Geef jezelf die tijd...

Ga je nog naar bijeenkomsten van SOSN?

Johan, hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
opzoeknaar



Geregistreerd op: 09 Okt 2014
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 06-11-2014 06:40:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Groetjes ,

Ja op doktersadvies neem ik die antabuse nog alle dagen. Heeft me aangeraden dit de eerste 6 maanden te doen maar vanaf volgende maand halve dosis.

Naar een bijeenkomst ben ik nog niet geweest ....

Grts,
Johan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum