zo stil...
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 15-08-2014 01:41:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Betti,

Er is nogal wat gebeurd de laatste tijd. Titus, het 4 maanden oude zoontje van mijn zoon Tomas, is ernstig ziek geweest en heeft een tijdje in een ziekenhuis verbleven.

Ik weet dat ik eigenlijk hier op het forum mijn zorgen had kunnen delen, maar het is er niet van gekomen omdat ik, mede door mijn eigen ziektes, zo vermoeid was en eventjes op het punt heb gestaan mezelf terug in de kliniek te laten opnemen.

Maar het is nu gelukkig wat beter aan het worden, ook met Titus, zodat ik me voorneem in de komende dagen weer mijn activiteiten op dit forum op te pakken.

Ik heb eerlijk gezegd ook niet gevolgd wat er op het forum (niet) verscheen, maar dat zal nu veranderen.

Groeten, en tot morgen,

Grim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-08-2014 21:13:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Grim,

Hopelijk gaat alles weer een beetje beter voor iedereen en heb je alweer een beetje tijd voor jezelf kunnen vinden.

Hou het nuchter,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 17-08-2014 08:16:22    Onderwerp: Reageren met citaat
dag grim,

belangrijk om goed voor jezelf te zorgen nu, en ook fijn te lezen dat het terug de goeie kant opgaat met je kleinzoontje...
Dus gun jezelf op tijd de nodige rust, en op een zwaar moment kan het helpend zijn je zorgen hier een beetje te delen...

Hou je sterk hoor.


Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 28-08-2014 02:36:42    Onderwerp: Reageren met citaat
ja, de laatste heb ik veel te weinig van mij laten horen. Mijn gezondheid is de laatste weken heel slecht; ik ben weer extreem kortademig, en krijg dan vreselijke angstaanvallen als ik, soms uren, het gevoel heb dat ik stik.

Het voelt alsof je gewurgd wordt, en ik weet wat stikken is, zoals ik de laatste keer in de kliniek ondervond, wanneer ik overleden was, en men me terug gereanimeerd heeft. Vaak denk ik er aan dat ik terug moet opgenomen worden, maar ik geloof dat ik dat niet meer aankan. Ik heb een formulier "niet reanimeren" ingevuld en laten tekenen, maar ik heb het nog niet laten registreren. Eigenlijk is mijn zoon Tomas de enige in de familie die er weet van heeft, omdat ik hem gevraagd heb er voorlopig over te zwijgen tot ik zeker ben wat ik wil, en dat is moeilijker dan ik ooit gedacht heb. De 2 getuigen zijn vrienden die ik hetzelfde gevraagd heb.

Ik reken er ook op dat het hier binnen sosn vertrouwelijk gehouden wordt.

Ik denk af en toe er de brui aan te geven, en dan maar weer te drinken, maar ik wil het niet, te meer dat dit mijn leven nog zou verkorten want dan begin ik alles te verwaarlozen; de medicijnen, de insuline, de 3 keer per dag suiker in mijn bloed meten en zo voort. En dan zit ik natuurlijk weer zo in een ambulance of erger.

Ik zit hier nu in het holst van de nacht te schrijven en dat is de laatste tijd altijd zo dat ik onmogelijk in slaap geraak, ondanks de voorgeschreven slaapmedicatie. Het is alsof sederende medicijnen door mijn lichaam niet meer opgenomen worden, en dat is misschien het gevolg van mijn jarenlange zwaar alcoholisme. Ook de angstremmer werkt niet bij een aanval, en dat zou er mij toe aanzetten meer te nemen dan voorgeschreven. En dan zit ik daar dan ook weer met een verslaving waarvan ik niet weet waar het eindigt.

Meestal zie ik het nog zeven uur 's morgens worden, en op sommige dagen komt om 8 u al iemand van thuiszorg.

Ik ga nu terug een poging doen en kom hier binnenkort nog op terug, ik moet wel, al was het maar uit vrees dat de psychoses uit slaapgebrek terug zouden komen, want dat is ook vreselijk!

Groeten aan allemaal, ik ben dankbaar dat ik het hier even kwijt kan, want ik durf niet meer tegen mijn vrienden blijven klagen uit angst dat ze weg zouden blijven.

Groeten, Grim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 30-08-2014 19:28:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Grim,

heb je al iets met de boeken gedaan die ik je aangeraden had ? Je kan ook online mindfulness volgen, dus dan hoef je je zelfs niet te verplaatsen.
Het zal je in ieder geval ook heel erg goed helpen op een moment dat er een angstaanval langskomt, geloof me, maar als je verandering wil bij dingen die niet goed aanvoelen in je leven, moet je daar ook stappen voor zetten. In jou geval, als je aan huis gebonden bent is internet nu een gouden uitvinding eigenlijk.... de hele wereld wandelt je huiskamer binnen, je moet alleen de wereld willen binnenlaten...

Vind het wel heel goed van je dat je hier soms iets met ons deelt... Blijven doen, en vaker doen zou ik zeggen, dingen van je afschrijven kan vaak al goed doen en maken soms dat een mens zich al wat beter voelt...

In ieder geval, hou de moed erin, pieker niet te veel over 'wat als ik nog eens kortademig wordt, wat als er nog eens angstaanval langskomt...' want 'wat als er morgen plots een witte ijsbeer voor m'n fiets springt...', wel , dat zie ik dan wel als het moment daar is wat ik dan ga doen Wink .
We maken ons vaak een half leven lang zorgen over zorgen die misschien niet eens langs onze deur passeren, en als ze al passeren, wel, dan kunnen we er ons zorgen over maken het moment dat ze er zijn...


Hou je sterk hoor, en geef de moed niet op.
En leven kan, ondanks veel beperkingen, echt héél mooi zijn... Want het àààààllerkostbaarste dat er is, dat bezit je uiteindelijk nog steeds, en dat is L E V E N .....


Doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-09-2014 19:06:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Grim,

Is alles ok met je?

Kan je een beetje genieten van dit toch wel leuke nazomer weer?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 09-09-2014 22:05:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Het gaat stilaan beter met mijn gezondheid. Heb terug wat kunnen slapen en ik voel dat ik nog slaap in te halen heb, want af en toe komen er nog psychotische gevoelens opzetten door dat tekort aan slaap. Maar ik hou regelmatig beraad met de huisarts en dat helpt me veel omdat hij van al mijn kwalen al jaren op de hoogte is.

De craving is te harden door een ingreep van mijn dokter maar daar vertel ik de volgende keer over, ik ben nu te moe en ga slapen.

Dank allemaal en tot gauw,

Grim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 12-09-2014 13:17:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Grim,

Ik ben blij dat je er blijkbaar stilaan weer wat bovenop geraakt, dat je je weer gezonder voelt en de nasleep van de problemen hebt kunnen verwerken. Je blijft natuurlijk wel sukkelen met je gezondheid, maar hebt dan weer goede steun aan je huisdokter, zeer belangrijk!

Hopelijk vind je nu weer wat tijd om af en toe hier wat van je af te schrijven en zelfs om ook eens aan wat leuke vrijetijdsbesteding te kunnen doen.
Maar vooral: niet toegeven aan de drankduivel, volhouden!

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 25-09-2014 14:54:29    Onderwerp: Reageren met citaat
dag grim,

alles oké daar ? Laat je nog eens iets van je horen ?

In ieder geval, veel groetjes en weet dat je er niet alleen voor staat als je dat niet wil.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 06-10-2014 15:03:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Grim,

Hoe gaat het ondertussen met je?

Je gaf aan op een ander topic (van 'Ommekeer') dat je het jammer vond dat er niet direct geantwoord werd.
Ik vind het niet echt leuk dat je daar over 'klaagt'.

Alle mensen hier antwoorden/posten vrijwillig en ik denk niet dat je iemand kan verplichten om dag en nacht dit forum in het oog te houden.

Iedereen doet wat voor hem/haar mogelijk is en mag zich zeker tot niks verplicht voelen.

En zoals ook Wilfried reeds aangaf is er nog altijd het 24/24 nr waar je steeds terecht kan voor onmiddellijk antwoord.

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum