nieuw
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 24-09-2014 20:14:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

Goed dat je naar je arts bent geweest en daar alles hebt kunnen vertellen.

Je bent nu lichamelijk 'clean'...
Nu begint de rest. En ook dat is niet simpel, maar zeker haalbaar.

Jou ervaring van de afgelopen week kan je blijven gebruiken om je nuchterheid verder uit te bouwen. Telkens je zin mocht krijgen, denk dan terug aan wat je nooit meer wil meemaken. En weet dat als je gebruik terug zou toelaten je hier terug mee geconfronteerd zal worden.

Maak gebruik van de hulpmiddelen die er zijn.
Ga eens langs bij een bijeenkomst van SOSN bij jou in de buurt. Je zal zien dat dit echt een hulp kan zijn.

Bespreek met je arts het gebruik van antabuse. Een prima hulpmiddel.

Ga ook zeker verdere professionele hulp zeker niet uit de weg. Bespreek ook dit met je arts.

Stoppen met gebruik is meer dan enkel stoppen met het product.
Het is een heel proces waarbij het belangrijk is dat je je nuchterheid de tijd geeft om te renderen.

En als je je er goed bij voelt blijf dat ook hier communiceren.

Lieve, een nuchter leven is echt mogelijk en als je het voor jezelf mogelijk maakt heel comfortabel.

Tot gauw,
hou het nuchter!!!

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 25-09-2014 14:30:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Lieve, goed van jou dat je dan toch hulp gezocht hebt en tof dat je een dokter gevonden hebt die wil luisteren naar je probleem en die jij kunt vertrouwen. Want dat is heel belangrijk.

Ik ga akkoord met groetjes: onthoud heel goed wat je de voorbije week hebt meegemaakt en gebruik dit zinnetje als hulpmiddel als het moeilijk wordt: "DIT WIL IK NOOIT MEER MEEMAKEN". Ik heb dit indertijd ook gebruikt en het werkt echt wel!

Gelukgewenst met het begin van je nieuwe leven, ga ervoor en volhouden! Wij staan hier klaar om je er door te helpen.

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 25-09-2014 14:45:12    Onderwerp: Reageren met citaat
dag lieve,
goed dat de bloedwaarden en levertesten oké waren, maar bedenk dat, als je blijft drinken dat op een dag ook helemaal anders kan zijn...
Dus goed dat je het roer nu gaat omgooien nu het nog kan en hulp hebt ingeroepen van je arts, het is echt niet nodig om daar beschaamd voor te zijn. Dokters denken niet steeds van 'amai, weer nen dronkelap', maar denken wel 'oef, weer iemand die de moed heeft zijn probleem aan te pakken', dus ga ervoor hoor, en bedenk dat een nuchter leven niet elke dag afzien betekent. Na een tijdje geraak je in een zekere comfortzone en wordt het steeds makkelijker en makkelijker, dus kom op hoor, doorbijten nu en laat zien wat je in je mars hebt !
Het lukt je wel.

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 26-09-2014 19:22:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Lieve,

weet je wat ook mijn hulpmiddeltje in het begin was ? In de binnenkant van mijn linkerhand had ik geschreven ' IK WIL HET !!! ' en in mijn rechterhand stond ' IK KAN HET !!!' en als ik op een feestje of een etentje was en ik kreeg het even moeilijk keek ik naar de tekst op m'n hand, en dat gaf me altijd dat druppeltje moed dat ik toen nodig had om niet te bezwijken aan de goesting...

Vertel je ons nog eens hoe het met je gaat ?

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 27-09-2014 20:30:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

Hoe gaat het nu met je?
Lukt het allemaal een beetje?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 04-10-2014 15:31:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

hoe gaat het ondertussen met je ? Lukt het een beetje ? Zoniet, geen verstopperke spelen hoor, want dat brengt je nergens !

Ik hoop nog eens iets van je te lezen.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 05-12-2014 22:58:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

Hoe gaat het nu met je?

Zin om te communiceren?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 09-12-2014 19:11:07    Onderwerp: Reageren met citaat
dag allemaal,
sorry, sorry dat ik niks meer liet horen. Zoals jullie wel verwachten van iemand die niks meer laat weten is het idd heel slecht gegaan. Zo slecht dat ik ook heel erg vreesde voor mijn gezondheid. 14 dagen geleden was ik zo ziek en was ik het zo beu dat ik alles opengebroken heb en er heel open over gecommuniceerd heb.
Naar mijn man, met alle uitvluchten waarom ik zo vaak ziek was, naar mijn kinderen, naar mijn beste vrienden. Ben die dag radicaal gestopt, ben vreselijk ziek en ellendig geweest - maar wou het liefst thuis in mijn warme omgeving afkicken.
We hebben alle drank uit het huis gehaald, ik heb zelf een in-take gevraagd in een kliniek die aan verslavingen werkt (met goedkeuring van mijn psychiater en psycho-therapeute - die ik elke week zie) -
Ik zit vandaag aan 12 dagen nuchter en wil het graag zo houden, vorige week ben ik ook de eerste maal naar een bijeenkomst geweest van sosN en dat is enorm goed meegevallen - deze week ga ik terug, ik heb er heel veel aan gehad. Ik was het zo beu : ik wil leven van vroeger terug voordat het te laat is. Ik dacht altijd "gecontroleerd" te kunnen drinken maar dat is niet gelukt, er is maar één oplossing voor mij : NIKS. Ik word gelukkig heel erg aangemoedigd door heel mijn omgeving en ik ben blij dat ik met iedereen waar ik van hou open kaart gespeeld heb
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 10-12-2014 07:57:30    Onderwerp: Reageren met citaat
dag 13, morgen in-take (met een klein hartje). Aan wie reeds voor een lange periode opgenomen geweest is : wat doet het met je omgeving, je familie en professioneel ? Raak je er achteraf weer vanaf van de stempel van een alcoholprobleem als je eens opgenomen bent geweest ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 10-12-2014 15:20:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

ga ervoor!

Maak je vooral geen zorgen voor je imago en wat mensen eventueel zouden kunnen denken over jou.

Belangrijkste is dat JIJ wil stoppen en de hulp wil aanvaarden die daarvoor bestaat.
Neem die kans met twee handen, maak er het beste van en je zal zien dat het allemaal wel meevalt.

Doe het gewoon rustig aan en geef jezelf NU die kans om komaf te maken met je middelafhankelijkheid.

Het lukt je vast indien jij jezelf daartoe alle kansen geeft.

Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 10-12-2014 16:16:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

goed dat je steun hebt van je familie nu, de strijd wordt makkelijker als je mensen in je omgeving deelgenoot kan maken.
En die opname, ik zou zeggen, grijp deze kans, werk er hard aan jezelf en mensen in je omgeving die zullen enkel heel blij zijn met de nieuwé, én sterke én nuchtere Lieve die er binnenkort sterker en een ervaring rijker uitkomt...
Je kan er enkel bij winnen moet je maar denken, je hebt echt niets te verliezen... En mensen die aan hun alcolprobleem of andere problemen werken tijdens een opname, daar kan je alleen maar respect voor hebben ! En de mensen die dat niet hebben en daarvoor op je neer kijken, wel, ban die zo snel mogelijk uit je leven want dat zijn zeker geen vrienden !

Héél veel goede moed alvast, niet bang zijn, het komt echt allemaal goed enne.... hou ons op de hoogte hé Wink !

Lieve groeten,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 10-12-2014 20:28:43    Onderwerp: Reageren met citaat
ik ga zeker met al mijn overtuiging naar de in-take om volledig te stoppen. Mijn psycho-therapeute vertelde dat ze daar wel een lange wachtlijst hebben - ondertussen werk ik hier ambulant hard verder, seffens met een boek en een lekkere thee in de zetel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 10-12-2014 21:49:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

Je bent echt keigoed bezig!!!

Tja, het moet voor ons meestal eerst echt goed fout gaan voor we de klik kunnen maken...

Maar je bent dus echt heel goed bezig...Je hebt je problematiek bespreekbaar gemaakt in je omgeving!!!
En je hebt ook actie ondernomen. Je bent naar een bijeenkomst geweest en je staat open voor professionele begeleiding...Echt een dikke proficiat...

Ga ervoor Lieve...Geef jezelf en je nuchterheid alle kansen!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 11-12-2014 10:33:12    Onderwerp: Reageren met citaat
je kunt niet geloven hoe graag ik het wil. Nu besef ik pas dat geen enkele hulpverlener of iemand uit je omgeving je kan helpen als er bij jezelf de klik niet is gebeurd.Ik begin vandaag met trots aan dag 14, ik weet het is dun ijs maar ik ben echt vastberaden. Ik had een zeer creatief en succesvol leven, dit is allemaal verwaterd. Ik wil weer helder door het leven, weg met de schuldgevoelens en vooruit met de strijd. Het is een uitdaging en ik wil er hard voor vechten. Vroeger gaf ik aan iedereen een uitleg waarom ik niet zo goed meer funktioneerde (alsof die mensen uit mijn omgeving dat niet doorhadden - dacht ik)Nu speel ik met iedereen open kaart, het is genoeg geweest. Ik heb geen enkele negatieve reactie ontvangen, alleen maar respect en aanmoediging ook van mijn kinderen en partner, dat moedigt mij nog meer aan. Ik heb een vriendin die voor mij door het vuur zou gaan om mij hier door te sleuren. Elke dag houdt ze contact met mij, moedigt mij aan. Alleen al voor mijn omgeving en familie wil ik het zo houden want hun vertrouwen nu schaden zou vreselijk zijn, ik mag er niet aan denken. Ook heel erg bedankt voor jullie steun, dat jullie mij blijven contacteren zijn ook al liet ik niks meer weten als ik zo slecht bezig was.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 11-12-2014 20:10:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Koester die vriendin goed Lieve want zulke vrienden zijn héél erg zeldzaam....

En ik denk dat we allemaal vroeger al eens slechte momenten hadden, maar zolang we alle slechte dingen opnemen als leerschool kunnen we enkel wijzer uitkomen... Je bent goed vertrokken Lieve, nu gewoon op't gemakske verderdoen.

En op een lastig moment, afleiding zoeken en denken aan die vele mensen die je steunen... vraag hen ook hulp op een moeilijk moment of lastige dag, en bedenk : ook die gaan voorbij...

Ik geloof in je dat je het echt kan !


groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 3 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum