nieuw

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sofi



Geregistreerd op: 17 Jun 2014
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 29-07-2014 14:37:37    Onderwerp: nieuw Reageren met citaat
Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Met schaamrood op mijn kaken zit ik hier voor mijn computer. Voor mezelf toch nog ergens aan het afliegen dat ik een probleem heb en ondertussen aant denken aan een eerste glas voor vandaag. Het is echt XXXXXXX om zo te leven. Dus beste mensen, vanaf nu neem ik (hoop ik) regelmatig een kijkje naar jullie verhalen, raadgevingen, ...... Ik hoop een eerste stap te zetten naar een alcoholvrij leven.....

XXX S
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 29-07-2014 15:49:20    Onderwerp: nieuw Reageren met citaat
Dag Sofie,

dat schaamrood hoeft helemaal niet hoor. Iedereen die op dit forum schrijft heeft een verslavingsprobleem. Eigenlijk is het, wat mij betreft, ook jammer dat we het een probleem blijven noemen. Want m.i. is het een ziekte die langzaam in ons gegroeid is, tot op een punt dat we er niet meer zonder hulp vanaf kunnen raken, of ten minste clean (=symptoomvrij) kunnen blijven.

En wees maar gerust: je bent op de goede plaats terechtgekomen. We kunnen je helpen met een luisterend oor, goede raad, en alle ruimte die je nodig mocht blijken te hebben om hier al je bekommernissen neer te schrijven. En er nog prompt antwoord op te krijgen ook!

hier al enkele raadgevingen:

- bel eens naar ons algemeen nummer: 09/330 35 25 daar vind je 24 u op 24 u iemand die naar je luistert, zelf een lotgenoot is en je veel goede raad kan geven

- ga eens naar een samenkomst van sos nuchterheid in je buurt, kik maar eens op de site waar er allemaal samenkomsten zijn. Je hoeft daar niet verlegen te zijn: alle mensen die daar aanwezig zijn hebben een verslavingsprobleem en spreken gewoon met mekaar. Je zal niet gevraagd worden het woord te voeren of je voor te stellen als je dat niet wilt. Je hoeft zelfs je eigen naam niet te gebruiken, je kan gewoon een voornaam kiezen waarmee je aangesproken wil worden.
Je hebt er geen idee van hoe opgelucht je zal voelen na zo'n samenkomst. Je wordt niet verplicht te spreken, maar als je zelf wil kan je daar heel je verhaal kwijt.

En mocht je daar iemand ontmoeten die je kent: er is een strenge geheimhouding van kracht.

- Schrijf eens regelmatig je moeilijkheden hier neer.
Het doet deugd, en ik moet bekennen dat ik me daar tegenwoordig met succes mee staande hou, want ik kan om gezondheidsredenen niet meer naar de samenkomsten gaan.

We hopen je hier nog dikwijls te ontmoeten,

en tot spoedig maar,

Grim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 29-07-2014 17:33:26    Onderwerp: Reageren met citaat
dag sofi,

ook van mij van harte welkom. Enne, die schaamrode wangen, dat hoeft niet hoor, alhoewel ik het wel kan begrijpen, ik heb hier ook heel wat afgebloost.
In ieder geval, als je het lastig hebt, laat je maar horen, we zijn er voor je. Want ja, het is inderdaad f*ck om met een verslaving te leven, ik ben ook heel vaak kwaad geweest op mezelf omdat ik er niet kon afblijven.... maar nu merk ik dat het echt wel kan, ook al is het niet zo makkelijk in het begin, als je er echt voor gaat, lukt het je zeker.

Dus op een moeilijk momentje, vraag raad en hulp hier, en dan kom je er echt wel !!

Dikke welkomsknuffel, Wink
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 31-07-2014 12:02:15    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Sofi,

hoe gaat het met de tot hiertoe gezette stapjes naar een alcohol-vrij leven ? Lukt het een beetje ?

Soms kan het ook helpend zijn om over moeilijke momenten te praten, te schrijven of eens naar een groepsbijeenkomst van sos-nuchterheid te gaan. Elk duwtje in de rug is er ééntje om verder te gaan, richting nuchter leven.... dus aarzel niet om één van die steuntjes vast te grijpen..

Om hulp vragen op moeilijke momenten is niet zwak of hoef je zeker niet beschaamd voor te zijn, integendeel, hulp vragen getuigd net van kracht.

Laat je nog eens horen hoe het ondertussen met je gaat ?

Lieve groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 04-08-2014 16:51:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sofi,

Hoe gaat het nu met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sofi



Geregistreerd op: 17 Jun 2014
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 05-08-2014 09:03:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Grim en Doornroosje,

Dank u voor de reactie en de raadgevingen. Het is een goed idee om eens naar een bijeenkomst te gaan, daar ben ik mij van bewust. Ik stel het echter iedere keer uit.....
Gisterenavond was het weer zover: ik dronk een aantal glazen wijn terwijl ik mij had voorgenomen om eraf te blijven.... PFFFFF, tis zooooo moeilijk! Natuurlijk ben ik weer teleurgesteld in mezelf vandaag. Ik besta precies gelijk uit 2 personen: de ene zegt : tis genoeg blijf eraf en de andere zegt: waarom zou je een drankje laten staan, je doet er toch niemand kwaad mee.....Vandaag een nieuwe poging, ik heb mij voorgenomen om een wandeling met de honden te doen rond mijn drink uur.... XXXX Sofi
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 05-08-2014 21:04:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sofi,

Je begint te communiceren, dit is een heel belangrijk begin.

Stoppen met gebruik is inderdaad niet makkelijk maar...wel mogelijk!!! Ook voor jou...

Het is goed dat je op jouw 'drinkuur' probeert iets anders te doen. Als je het 1 uur hebt kunnen uitstellen, kan je het nog een uur, en zo verder...dit kan echt werken...

Heb je dit alles al eens aangekaart bij je (huis)arts? Professionele hulp is echt wel een noodzaak.

Ik weet dat het soms heel dubbel is, je wil stoppen, maar alleen al het idee jaagt je ongelofelijk veel schrik aan...
Je weet dat bepaalde dingen kunnen helpen en net daarom doe je ze niet...

Wat mij ooit over de streep geholpen heeft is iets wat iemand tegen me zei: 'wat altijd zo geweest is hoeft niet altijd zo te blijven...laat verandering toe'

Sofi, informeer je over het hoe en wat van een middelafhankelijkheid. Als je weet waarom je reageert zoals je reageert...als je weet waarom je je op een bepaald moment zo voelt...zo denkt...
Als je begrijpt hoe het allemaal zo een beetje in mekaar zit kan je dat een heel eind op weg helpen.

Zoek ons zeker ook eens op...Je zal zien dat praten echt helpt.

Als het goed voelt, blijf ook hier communiceren...Wij zullen je zoveel mogelijk steunen.

Sofi, maak je nuchterheid mogelijk voor jezelf...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 06-08-2014 07:58:11    Onderwerp: Reageren met citaat
dag sofi,

ja makkelijk is het niet om uit een vastgeroest patroon te stappen, ik dacht ook dat het me nooit zou lukken, maar als je blijft proberen is het echt wel mogelijk hoor.
Zoals je zelf schrijft, tijdens je vaste drankuurtje voor afleiding zorgen is heel goed. Mijn gevaarlijk moment was als ik thuiskwam van het werk, dan had ik het echt nodig om iets te drinken om te 'ontspannen' en te 'ontstressen'.... Ik ben dan een tijdje gaan lopen in het park, of begon in de tuin te werken, en op héél lastige momenten ging ik onder de douche staan, en zei tegen mezelf 'roosje, blijf hier alsjeblieft een kwartier onder staan, totdat die wreed lastige goestingbui over is...' en ja, als ik dan na een half uur van onder de douche kwam dacht ik 'oef, weer een half uur voorbij dat ik niets gedronken heb...' en zo bouwde ik dag per dag verder.
Vaak maakte ik met mezelf op lastige dagen ook de afspraak 'dit half uur drink ik niet...' en als dat half uur voorbij was, vond ik het een uitdaging om er een half uur bij te doen... want ja, ik heb ook vaak veel momenten gehad dat ik dacht 'foert, ik geef toe en ga iets drinken...' maar achteraf was ik dan weer heel gelukkig dat ik dat toch niet gedaan had, dat ik toch had doorgebeten en eraf gebleven was...

Ook jezelf belonen kan soms helpen. In het begin nam ik me voor om mezelf te verwennen als ik bv. 2 weken niet gedronken had, met iets waar ik al heel lang van droomde maar eigenlijk nooit kon kopen. Ik had uitgerekend hoeveel ik elke maand opdronk, en ja, dat is best wel veel geld en daar kan ik nu dus allemaal leuke zaken mee kopen of iets leuks mee doen...

En teleurgesteld in jezelf als het even niet zo goed lukt moet je zeker niet zijn... Vergelijk stoppen met drinken als een kind dat leert lopen... Soms zet het een stapje, valt het even om daarna weer moedig enkele stappen voorwaarts te zetten, tot er een dag komt dat het niet meer valt en gewoon fiks rechtop loopt en verdergaat in't leven...

In ieder geval, een nuchter leven is zeker en vast ook voor jou weggelegd ! Als je het moeilijk hebt kan hier even wat schrijven ook vaak helpen, ik heb dat in het begin ook vaak gedaan. En elk middel om een moeilijk moment te overbruggen is er één hé, dus blijf er voor gaan zou ik zeggen, geef niet op want daar heb je enkel en alleen jezelf mee zitten...
Een nuchter leven is een heel mooi en waardevol leven, je mist niets als je niet drinkt, integendeel zelfs, het verrijkt je leven enorm op elk gebied...

Dus keep going !

lieve groet,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-08-2014 20:12:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sofi,

Lukt het nog een beetje?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-08-2014 21:15:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sofi,

Hoe gaat het met je?
Zie je een nuchter leven voor jezelf nog steeds mogelijk?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum