zo stil...
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 14-07-2014 23:35:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Grim toch al heel wat beterschap je gaat ervoor.
Veel succes en houden zo !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 19-07-2014 21:27:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag grim,

hoe gaat het met je ondertussen ? Al aan't genieten van je tuintje ?
Laat je nog eens weten hoe het met je gaat nu je terug thuis bent ?

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 20-07-2014 17:17:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Van mijn tuin kan ik nog niet zoveel genieten, althans: hij is nog niet onderhouden want de vriend die het wou komen doen vond het, terecht, te warm om grote inspanningen te doen. Daarbij is zijn zoon een frietkot begonnen in Heule en daar helpt hij regelmatig mee om een goede start mogelijk te maken. Het is een frietkot in een woning waar je ook kan plaatsnemen, en er is veel aantrok. Het volume werk werd bij de start wat onderschat.

Ik zit wel op mijn "terrasje" buiten, daar is het (nog) niet overgroeid, daar lees ik dan een boek of luister ik wat naar muziek... The Doors, Jimmy Hendrickx, Dire Streats, Deep Purple, Jehtro Tull... zo die kerels zowat die een succes waren toen ik nog jong was.

Ik heb wel al een paar dagen last gehad van een te trage hartslag- hij zakte soms onder de 40 slagen per minuut. Ik kan dat meten met een zuurstofsatturatiemetertje dat ik hier voorhanden heb. Daarop kan je ook de hartslag zien, maar ik had er nooit zo op gelet of die vaker zo laag was. Ik veronderstel dat het van de warmte is, maar als het blijft voortduren moet ik eens met de dokter praten. Misschien moet ik een pace-maker? Ik voel mij dan heel slap en duizelig maar ik veronderstelde tot nu toe dat dit van de medicijnen kwam...

Enfin ik maak mij daarover maar niet te veel zorgen, dat helpt toch niet, integendeel. We zien wel hoe het verder gaat.

Met die tropische temperatuur en de reminicenties aan de Gentsche Feesten die bezig zijn heb ik wel vaak aan drank gedacht en craving gehad. Maar het lukt me wel om daar niet aan toe te geven.

Het is hier nog steeds heerlijk in eigen huis, en ik geniet van mijn nieuw herwonnen vrijheid. Daar heb ik heel wat strijd voor over!

Allee, tot spoedig eens,

Grim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 22-07-2014 19:17:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Grim,

Ik heb nu ook jouw -onthutsende- verhaal gelezen. Dood verklaard en toch terug leven en dan moeten afrekenen met je alcohol-probleem. Ondertussen heb je blijkbaar geleerd om dit forum te gebruiken waarvoor het bedoeld is: communiceren, vertellen wat er op je lever ligt, je hart luchten, . . . en je laten aanmoedigen door lotgenoten. Ik vind dat je al een flink stuk op de goede weg bent: voornemens gemaakt, truukjes geleerd, leren genieten van de herwonnen vrijheid (met muziek die ik ook herken vanuit mijn jeugd).
Veel succes en goede moed,
betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 22-07-2014 19:51:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Betti,

Leuk dat je dat zo schrijft. Ik besef nu pas dat het me enorm sterk maakt dat zoveel mensen lief tegen me zijn. Vroeger durfde ik dat niet toegeven, omdat dat voor een man zogenaamd niet hoorde.

Nu heb ik op late leeftijd geleerd dat wij daar evengoed nood aan hebben, aan een lief woord, een knuffel als is het maar op papier...(maar toch nog liever een "echte").

Het is voor mij tegenwoordig van groot belang om alle dagen op het forum de berichten te lezen en eventueel zelf iets te schrijven of te reageren op andere berichten. Het doet altijd enorm deugd als je verneemt dat iemand aan de beterhand is of het goed stelt.

Anderzijds is het ook voor jezelf goed om te trachten iemand goede raad te geven wanneer die het moeilijk heeft want dan moet je bij jezelf te rade gaan en de moed hebben om diep in je ziel te kijken. Naar de fouten die je zelf gemaakt hebt, soms keer na keer, zonder er een wijze les uit te trekken.

Het is mij al opgevallen dat het vaak de anderen zijn die je dan de goede richting kunnen wijzen met een dwingende, maar ook troostende wijsheid, opgedaan uit eigen ervaring. Ervaringsdeskundigen heet dat. En dat zijn wij.

Tot binnenkort,

Grim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 22-07-2014 20:21:40    Onderwerp: Reageren met citaat
van mij ook een hele dikke zomerse knuffel grim, want ik kan betti enkel bijtreden... ik bewonder de manier waarop jij de dingen aanpakt heel erg hard en stuur je dus bij deze een dikke knuffel toe als aanmoediging....want tja, ik ben dus een echte dikke knuffelbees Wink ( ik ben ook de enige winkelier in Belgie denk ik die z'n klanten al eens stevig vastneemt als ze het met iets lastig hebben of wat met zichzelf in de knoop zitten, dus je weet het : vraag gerust een knuf als je er nood aan hebt, ik geef hem met plezier... Smile ).

Geniet nog van deze mooie, zachte zomeravond en dus bij deze alvast een stevige, zomerse knuffel...

doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 24-07-2014 21:33:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Grim,

Alles nog ok met je?

Kan je een beetje genieten van het mooie weer of is dat een extra trigger?

Hou het nuchter,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 24-07-2014 22:09:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Groetjes,

Alles is ok met me. Het goede weer is soms wel een extra trigger want het doet me heel vaak denken aan Marina, mijn overleden vrouw, en de reizen die we samen maakten naar het warme zuiden van Frankrijk.

Wij zijn er vaak gaan kamperen in Maussane-les-Apilles, een dorpje vlak boven Arles en dus ook vlak bij de Camargue. De natuur is er overweldigend en is nog gespaard van druk toerisme. Ik heb me erop betrapt dat ik op Google-Earth ging kijken naar het dorpje en onze vaste kampeerplaats. Doordat we daar zo vaak geweest zijn waren de uitbaters echte vrienden van ons geworden.

Maar ik voelde al gauw dat ik dat beter niet meer kan doen want het brengt te veel herinneringen naar boven die me soms te veel worden. Onlangs betrapte ik mij erop dat ik zat te wenen, en dat is niet goed voor mij.

Wel schrijf ik nog af en toe een mail naar de uitbaters, uit pure nostalgie denk ik. Maar daarin kan ik dan wel een stuk van mijn verlangen kwijt omdat ik altijd prompt antwoord krijg, niettegenstaande dat ik weet dat zij het zeer druk hebben in de lente, de zomer en de herfst!

Maar de gedachten aan die vloeistoffen die daar rijkelijk geschonken worden heb ik gelukkig tot nu toe kunnen onderdrukken. Ik geloof dat ik met mijn gedachten zoveel mogelijk hier en nu moet bezig blijven, en de plannen die ik maak werkelijk ten uitvoer brengen.

Morgenavond krijg ik bezoek van een dame (wel, eigenlijk een vriendin!) die ik zeker vijftien jaar niet gezien heb. Ik ga een koude schotel klaarmaken, en heb me voorgenomen geen wijn in huis te nemen, hoewel ik weet dat zij zeer graag een wit wijntje bij de maaltijd heeft. Maar ze kent mijn probleem (dat naar ik denk ook wel een beetje het hare is) en ze zal het moeten nemen zoals het is.

Ik zal je verslag uitbrengen van de gebeurtenissen, althans diegene waar ik de "goede zeden" niet mee schend.

Tot dan,

Grim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 26-07-2014 15:18:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Tof idee, Grim. Je brengt je plannen ten uitvoer; dikke duim.
En groot gelijk dat je geen wijn in huis haalt; er zijn echt nog wel andere lekkere dingen om te schenken op de vriendschap en . . . (?)
Veel plezier,

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 28-07-2014 20:28:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Grim,

Hopelijk heb je kunnen genieten van je 'date'...

Haal zeker niks alcoholisch in huis. Je weet zelf wel dat dat vroeg of laat geconsumeerd wordt...
Hou je huis dus altijd alcoholvrij...

Tot gauw,

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 28-07-2014 21:41:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Allemaal,

Ik heb jullie goede raad opgevolgd en geen wijn in huis gehaald. Ik kon zien dat ze wat teleurgesteld was, maar ik had eigenlijk niet anders verwacht. Ze is eigenlijk altijd een beetje een serpent geweest dat op alles kritiek had; nu ook op mijn koude schotel, mijn tuin, mijn hemd dat niet paste bij mijn broek... en ga zo maar door.

Ik had gehoopt dat ze door ouder te worden wat milder zou geworden zijn, maar helaas. Toen ze toch (!) aanstalten maakte om intiem te worden ben ik wat grof geworden en heb haar op een aanvaardbare manier buitengewerkt. Enfin niet meer voor herhaling vatbaar!

Het zal, op mijn leeftijd en met mijn fysieke perikelen, wel niet makkelijk zijn om nog iemand te vinden die ik een warme knuffel kan geven (zelfs zonder seks, want dat is voor mij niet een must).

Toch heb ik nood aan knuffelen met een lieve vrouw, en ik geloof dat dit voor mij nu de grootste uitdaging zal zijn om nuchter te blijven. Ik heb af en toe die nabijheid nodig en de warmte van een lichaam tegen het mijne. Dat zal wellicht voor veel mensen zo zijn en daarom zal ik mijn best doen er geen al te grote waarde aan te hechten, maar nu heb ik het er moeilijk mee.

Mijn bezoek had ook kritiek op de foto die hier nog staat van Marina. Ik moest die volgens haar zo vlug mogelijk verscheuren en weggooien. Maar ik heb haar heel graag gezien en ben ten slotte 32 jaar met haar getrouwd geweest. Ik kan dat niet en wil dat ook niet. DE FOTO BLIJFT ER STAAN!

Nu eindig ik want ik ben wat nerveus geworden. Even naar wat muziek luisteren en wie weet in slaap vallen...

Grim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 29-07-2014 12:16:56    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Grim,

ik kan je enkel heel erg hard feliciteren omdat je bij je besluit van geen drank in huis te halen gebleven bent, en vooral , proficiat ook omdat je duidelijk niet langer meer met je voeten laat spelen.
Je weet wat je wil, en maakt ook duidelijk wat je niét wil (die foto wegdoen bv.) en dat vind ik echt heel erg knap van je !

En ja, sommige mensen veranderen in goede zin met de tijd, andere mensen niet of worden nog erger dan ze vroeger waren.... Tijd dus om een nieuwe vriendenkring dus op te bouwen, en mits wat zoekwerk lukt dat wel hoor. Je kan ook als je een barbecue geeft voor je vrienden binnenkort, vragen of ze niet iemand meebrengen, zo leer je vaak andere en nieuwe mensen kennen wat op zich wel leuk is.

En ja, we hebben allemaal nood aan eens een vriendelijk woord of een stevige knuffel, omdat dat deugd kan doen en ons bevestigd dat we goed bezig zijn, dus bij deze , omdat ik vind dat je dat meer dan goed doet, een héééééééél stevige lange-afstandsknuffel weliswaar maar daarom niet minder gemeend ! Wink

Hou je goed hé !
Lieve knuffel,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 29-07-2014 14:29:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Grim,

Ook van mij alvast een dikke knuffel. Spijtig van je mislukte "date", maar anderzijds straf dat je zo goed voor jezelf opgekomen bent.
Zeg, als je behoefte hebt aan het opbouwen van een nieuwe kennissenkring en niet echt mobiel bent, al eens gehoord van "seniorennet.be"? Daar kun je gratis naar surfen, gratis "lid" worden (=inloggen) en dan kiezen uit een hele rijke keuze aan onderwerpen, forums, mailgroepen, . . . Ik ben zelf aangesloten bij de mailgroep photoshop (gratis lessen om het onder de knie te krijgen én nog veel meer) en door regelmatig iets in te sturen, lees je de reacties en zie je de werken van anderen. Niet dat je direct moet gaan photoshoppen, want je kunt er ook over vele andere dingen "aan de praat geraken". En misschien mensen echt beter leren kennen. Ideetje?

Geniet nog maar van je terras en van de zon, zo lang het duurt,
betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 04-08-2014 16:59:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Grim,

Alles ok?

Heb je al iets kunnen doen met het idee van Betti? Lijkt me echt wel iets leuks om eens uit te proberen.

Hou het nuchter,
tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 12-08-2014 15:15:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo grim, nu zorg jij er zelf voor dat het hier "zo stil" is. Hoe gaat het met jouw verhaal? Iets kunnen doen met mijn suggestie of ben je verloren gelopen in het grote aanbod van senioren-net?

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum