Mag ik me voorstellen?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Loeki



Geregistreerd op: 16 Mei 2014
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 18-05-2014 13:04:03    Onderwerp: Mag ik me voorstellen? Reageren met citaat
Dit is dan ook een "test"....vermits ik totaal nieuw ben op dit forum!

Ik ben Loeki en gestabiliseerd alcoholiste.
Ik ben reeds jaren nuchter, ben gestopt op de leeftijd van 24 jaar en ben er nu 59...
Ik maak deel uit van X, maar sta open voor elke vorm van hulpverlening... Uit benieuwdheid heb ik me ingeschreven, maar ik zou wel eeens graag een meeting bijwonen, ik zie dat er vele bestaan....
Nuchter worden is voor mij de wijste beslissing geweest die ik ooit heb genomen, anders was ik nu al lang dood en begraven geweest...
Pillenverslaving ken ik niet, daar had ik schrik van, maar ik heb me onmiddllijk op "eten" gestort, zodra ik droog was.
voor mij maakt het middel niet uit....het werkt allemaal volgens hetzelfde mechanisme(volgens mij), misschien zijn de gevolgen wel erger voor bepaalde middelen, daar kan ik niet over oordelen natuurlijk!
Er zijn altijd oorzaken, problemen , onze opvoeding...maar het belangrijkste is toch dat we eerst "stoppen" met het MIDDEL, ik geloof ook in de "cirkels van vandijck", maar zonder stoppen met het middel, kunnen we niet starten met een nieuw leven....
Stoppen is slechts het begin!
De zin die ik het meeste koester sinds ik nuchter ben is de volgende: overmatig alcohol drinken is slechts een "symptoom" van een heel complexe ziekte!
Alcohol, benzo's, cocaïne, eender welk middel....is een manier om de realiteit te ontvluchten, onze "geest" is het die moet gereset worden....
Stoppen is het begin, stoppen was MIJN begin!

Ik wens iedereen de moed om er een begin aan te maken!!!!!!!
Loeki
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 18-05-2014 20:00:32    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Loeki,

welkom hier.
En ja, je hebt gelijk, stoppen met drinken is slechts 'het begin', volhouden is de volgende stap.
En ik ben ook meer beginnen snoepen na dat ik gestopt was met drinken, maar uiteindelijk denk ik 'beter 1 keer per week eens een ijsje ofzo snoepen dan elke dag alcohol drinken'. Dat laatste is nog veel slechter voor m'n gezondheid denk ik dan. En met snoepen lukt het me wel om het tot enkele keren per week of maand te houden, als ik drink heb ik het elke dag nodig, dus uiteindelijk is een beetje snoepen beter voor me denk ik dan.

Dus ik wens hier ook iedereen een moedig 'begin' om te stoppen, en veel moed om verder 'vol te houden'...

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 21-05-2014 21:42:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Loeki,

Welkom op dit forum.

Voor mij betekend SOSN ZELFZORG...Ik heb hier geleerd om voor mijn eigen nuchterheid te zorgen.

Voor mezelf heb ik het altijd moeilijk gevonden om verslaving als een 'ziekte' te zien...
Daarom spreek ik ook liever over 'middelafhankelijkheid' omdat dat het makkelijker maakt voor mij...Ik ben afhankelijk van een middel...Ik stop met dit middel en ben dus ook niet meer afhankelijk...Neem ik dit middel terug, ben ik terug afhankelijk...Dit werkt voor mij...

En dit is 1 van de dingen die ik goed vind binnen SOSN...Iedereen kan zijn/haar eigen manier ontdekken om een persoonlijke nuchterheid op te bouwen. En dit met de hulp van andere 'ervaringsdeskundigen'.

Loeki, mensen die een langere nuchterheid hebben weten op te bouwen zijn voor mij in het begin een enorme steun geweest...Plots zag ik dat 'het mogelijk' was...Als zij dat kunnen, kon ik dat ook...Dat was een gedachte die me in het begin meermaals geholpen heeft om mijn nuchterheid te behouden...

Hopelijk kan jou verhaal ook anderen overtuigen om voor een nuchter leven te kiezen...

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum