moedig gaan we verder...
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 46, 47, 48  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 22-05-2013 09:19:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje.
Goesting om nog eens te drinken is een bekend verschijnsel waar we allemaal mee hebben geworsteld. Natuurlijk horen die dagen erbij: een beetje krikkel, opstandig, twijfel… tot wanhoop er aan toe.
Ik kan maar één ding zeggen: het gaat voorbij en die vervelende momenten komen steeds minder vaak terug… tot ze ophouden. Maar ook dan blijven we waakzaam onze herwonnen vrijheid bewaren. Het kost alleen steeds minder en minder moeite.
Ik constateer dat je in de omgang met mensen geregeld op gevoeligheden stuit die je wat aan het wankelen brengen. Dat is ook typisch voor mensen die graag goed willen doen voor iedereen. Dat maakt je kwetsbaar- maar dat geldt ook voor de 'goede' mensen die geen drankprobleem hebben. Ook die worden in hun bereidwillige goedheid vaak op hun ziel getrapt.
Ik denk aan Veloke zijn advies: een gezond egoïsme is af en toe op zijn plaats. Je moet jezelf een beetje pantseren, al ligt dat niet in je aard.
Vergeet niet dat een nuchter Doornroosje altijd een beter Doornroosje zal zijn, zowel voor jezelf als voor anderen. Dus: zoals je zelf zegt: àfblijven van dat spul. Ook al heb je moeilijke dagen. Geen roosjes zonder doorns. Maar nogmaals… het gaat over en de goede dagen winnen steeds meer veld van de slechte.Dat beloof ik je.
Gelukkig heb je steun aan je man, die je geen druk oplegt maar die je wel 'tegenhoudt' om alsnog thuis te drinken. Begrijp ik het goed dat je man ook problemen heeft met drinken? Omdat je zei: 'dat weet alleen iemand die ook verslaafd is'. Het maakt niet uit. Wat telt is dat hij jouw voornemens steunt.

Ach… die vervelende dagen van twijfel en verdriet, van opstandigheid en onrust. We kennen het allemaal.
Het gaat voorbij, Doornroosje. Zelfs sneller dan je denkt.
Hou de moed erin en hou ons op de hoogte. Jouw relaas is telkens ook een opsteker voor ieder van ons. Waarvoor dank!

Groeten,
Manouche
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 22-05-2013 11:54:30    Onderwerp: Reageren met citaat
goeiemiddag iedereen,

allereerst bedankt manouche, voor je leuke steun-berichtje, dat was net wat ik nodig had. Gisteren was echt een moeilijk en ambetant dagske, en ook die gaan voorbij (gelukkig maar) maar toch, ik heb ze liever niet dan wel. En je verwoordt het perfect, het is vooral een stukje twijfel dat soms door mezelf sluipt, dat ik denk 'ben ik wel goed bezig',en ook al voel ik me echt veel beter sinds ik niet meer drink, toch lijkt het of ik met momenten precies een klein stukje zelfvertrouwen kwijt ben.
Dan spookt de onrust in mezelf rond en ben ik precies van niks meer zeker, twijfel ik aan vanalles en nog wat en dan denk ik soms, 'tja, hier ging ik vroeger dus duidelijk de mist in en had ik dus écht even mijn drankske nodig. Dat gaf me toen dat ene druppelke zelfvertrouwen dat ik nu precies even lijk kwijt te zijn....'
Maar goed, dat komt ooit wel terug, daar wil ik zeker niet terug voor beginnen drinken. Want de 'moed' die je in jezelf hebt zitten als je gedronken hebt, tja, dat is eigenlijk ook niet alles...

Als ik heel eerlijk ben naar mezelf toe, zie ik inderdaad ook wel wat opstandigheid. Voor alle duidelijkheid, mijn man heeft dus totaal géén probleem met drank, daarom ook dat ik ook schreef dat hij dat niet goed kan begrijpen hoe moeilijk ik het er soms mee heb. Begrijpen hoe moeilijk het is om van't spul te blijven, begrijpt alleen iemand die er ook van afgekickt of problemen mee heeft, en vermits mijn man dat dus niet heeft, snapt hij ook niet hoe moeilijk dat op sommige momenten is. Hij drinkt soms bij het eten eens een glaasje wijn, en in de zomer heel soms eens een pintje, maar dat is zo om de 4, 5 weken of soms nog langer, die heeft daar geen problemen mee. Die heeft ook geen problemen om te stoppen na 1 of 2 glaasjes en zodoende snapt hij ook niet goed dat ik dat niet kan, want tja, vroeger kon ik dat toch wél, zo redeneert hij. Ja, dat is waar , maar dat was voor dat ik verslaafd was en voor ik een alcoholprobleem had en voor dat ik alle dagen dronk. En vroeger, tja, dat is duidelijk voorbij...
En daarom is er ook soms dat tikkeltje opstandigheid in mezelf, hoe komt het toch dat ik dat niet meer kan, zo van één enkel glas genieten, en dan terug op mijn stop-knop duwen ??

Maar goed, ik kan er mijn hoofd over blijven breken hoe dat komt dat ik dat niet meer kan en hoe ik het zover kunnen laten komen heb, maar dat ben ik niet langer van plan. Belangrijker vind ik dat ik eindelijk de volledige 'stop-knop' ontdekt heb, dat ik gestopt ben met me alle dagen van mijn leven te vergiftigen met drank en gestopt ben met mezelf elke dag wijs te maken dat ik het nodig had, en dat het me me goed deed voelen. Want néé, het voelde niet langer goed, dat 'afhankelijk zijn van...' integendeel, ik werd er elke dag ongelukkiger van in feite.

En als ik nu naar mezelf kijk, dan weet ik dat ik best wel een hele goeie keuze gemaakt heb. Geen gemakkelijke misschien, maar wel een héle goeie. En dat, dat 'goeie gevoel' wil en zàl ik stevig vasthouden, ook als het eens op een dag zoals gisteren, wat moeilijker gaat...
Want die moeilijke dagen, die gaan ook àltijd weer voorbij en als ik merk hoe goed ik me vandaag voel doordat ik gisteren niét gedronken heb, wel, dan zijn we dat moeilijk en ambetant dagske weeral snel vergeten...

Fijne dag nog iedereen, en nogmaals dank voor het oppeppertje Manouche !
Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 22-05-2013 19:35:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo doornroosje,

Vandaag een minder ambetant dagje gehad, hoop ik.
Ik schrijf je omdat ik een aantal dingen herken die jij nu beschrijft, zoals "ik kan er mijn hoofd over blijven breken hoe dat komt dat ik dat niet meer kan en hoe ik het zover kunnen laten komen heb, maar . . ". Ook bij mij komen die vragen soms nog naar boven: "Waarom heb ik niet vroeger ingegrepen, toen gewoon terugschakelen naar sociaal drinken nog mogelijk was?", maar ja dat hebben we niet gedaan, we hebben NU beslist om compleet te stoppen met drinken (omdat we het anders niet aankunnen) en we gaan ervoor om op een positieve manier voort te leven, zonder alcohol. En dat het kan, weet ik nu zeer goed; het leven is zelfs veel leuker dan vroeger, want je leeft veel bewuster.
Ook wat je schrijft over je man herken ik heel goed. Ook mijn man (en bij mij gelukkig ook mijn directe familie) heeft me zeer goed gesteund en doet dat uiteraard nog. Maar dan kwam er zo'n moeilijke dag en dan begreep hij niet waarom ik zo vies rondliep, dan dacht hij zelfs dat ik stiekem terug aan 't drinken was en .... ja, dat maakte opstandig. Maar gelukkig heb ik dat -voorlopig althans- volledig achter de rug.
Ik heb die steun voor 't moment ook niet echt nodig, maar ik weet wel dat die er is voor als er een terugval zou komen (waar de psychiater me voor waarschuwt - alert blijven is de boodschap). Dan zal er steun zijn van mijn man, van de familie en van SOS.

Doch voor alle duidelijkheid: op dit moment gaat alles prima!

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 22-05-2013 21:18:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Soms is het niet slecht om bij een 'rotdag' toch even te blijven stilstaan...Uit te zoeken wat de onderliggende reden kan zijn...Let op, er hoeft niet altijd een reden te zijn, maar meestal/soms zit er toch iets achter...

Vergeet zeker niet dat wij heel gevoelig zijn aan 'beloningen'...Vroeger konden we onszelf belonen met gebruik...We hadden het 'toch verdient,niet...' Deze 'beloning kan nu niet meer, maar het blijft belangrijk om onszelf af en toe eens te trakteren op iets leuks...En eerlijk...ik denk dat ieder van ons dat echt wel verdient...

Belangrijk is wel dat je al dit kan communiceren...Ik denk wel dat dit een beetje druk kan aflaten...Voor mij werkt dat toch altijd...

Tot gauw en geniet van je nuchterheid
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
veloke



Geregistreerd op: 13 Jan 2013
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: 22-05-2013 21:36:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik denk dat we er niet teveel moeten bij stilstaan over het hoe en het waarom we het zover hebben laten komen.
Vergeet niet dat een verslaving eigenlijk een ziekte is. De ene is er gevoeliger voor als een andere.
Wanneer het juist is beginnen mislopen weet ikzelf ook niet,wel weet ik dat ik het goedje op een gegeven ogenblik nodig had om nog om te kunnen functioneren ( de lichamelijke afhankelijkheid ).
De tijd terugdraaien kunnen we toch niet meer dus laat ons ons nu op het heden en de toekomst concentreren.
Wat we wel kunnen of zelfs moeten doen is af en toe eens achterom kijken om te zien van waar we komen en dat is meestal niet rooskleurig, om vervolgens vol goede moed verder te werken aan een comfortabel nuchter leven.
In het begin is dat inderdaad nog werken, maar na een tijd , bij de ene wat langer dan bij de andere, wordt het een manier van leven.

Ik ben Véloke en ik drink niets met alcohol. Te nemen of te laten.

Greetz

Véloke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 25-05-2013 11:41:12    Onderwerp: Rotdag? Reageren met citaat
Ach… wanneer ik nu eens een mindere dag heb, denk ik eens terug aan die rotdagen van vroeger, toen ik nog dronk. Dàt waren pas rotdagen en hoe vaak kwamen ze niet voor.
Blij dat ik dààr vanaf ben.
Keep up!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 25-05-2013 22:04:06    Onderwerp: Reageren met citaat
dat is een goede ingesteldheid manouche, inderdaad, mijn minder goede dagen nu zijn nog altijd beter dan de dagen dat ik vroeger dronk, dàt waren pas slechte dagen...
En ook al wordt het niet-drinken misschien niet zo direct gemakkelijker, je wordt zelf wel sterker...

doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 26-05-2013 07:30:11    Onderwerp: Reageren met citaat
hoi iedereen,

zondagmorgen, terwijl mijn bad volloopt ga ik nog snel een krabbeltje posten.
Ik ben blij, heel blij zelfs dat de voorbije week voorbij is, want ze was ongelofelijk moeilijk en zwaar, meer nog, het was een echt shitweek, als ik dat even zo lelijk mag zeggen.
Heel veel zware emotionele dingen meegemaakt, mijn beste vriend en maatje dat er altijd was voor mij als ik het moeilijk had om niet toe te geven om te drinken is plots van de ene moment op de andere uit mijn leven verdwenen en dat maakte dat ik me heel verdrietig en slecht voelde, en nog steeds voel in feite. Ik zag al langer dat er iets scheelde, dat hij niet goed in zijn vel zat, maar dit, dit had ik nooit verwacht....
Maar goed, donderdag was ik dus bijna gezwicht toen ik van het werk kwam, mijn pijn, mijn verdriet, het niet-begrijpen... ik wou het echt even 'verdoofd' zien, alles deed zo ontzettend zeer vanbinnen dat ik dacht, 'nee, hier geraak ik echt niet door zonder drank'.
Ik was dan ook nog alleen thuis, dus dat is dubbel gevaarlijk voor me, en ik heb echt met mezelf 5-minuten afspraken gemaakt. Voortdurend zei ik 'roosje, deze 5 minuten drink je niet, wat je daarna gaat doen zie je dan wel.'
Toen er 5 oneindig zware minuten voorbij waren dacht ik 'kom, doe er nog maar 5 minuutjes bij, en beslis dan wat je gaat doen...' zo heb ik me de hele avond verder gesleurt tot ik naar bed kon, en dat was echt nodig, want ik was afgepeigerd van alle emoties, verdriet en het vechten 'tegen' die rotfles. Maar de dag erna was ik maar wat blij dat ik toch niet heb toegegeven, maar ik moet bekennen, het scheelde echt niet veel. En ik kan nog altijd niet goed begrijpen dat ik niet toegegeven heb, want ik zat echt even heel diep...
Maar nu zonder mijn 'aanmoedigingsmaatje' voort moeten, ppff, 't maakt me bang, echt wel. Hij was er àltijd voor mij om me door een moeilijk moment te sleuren en nu, tja, nu moet ik het dus echt alleen gaan doen want niemand anders begrijpt hoe moeilijk en zwaar het soms is... Hij begreep dat, hij had vele jaren geleden hetzelfde doorstaan dus hij wist hoe moeilijk het is. Had ik maar kunnen zien hoe moeilijk hij het had... verdorie toch...
Op momenten dat ik het zwaar had in mijn gevecht tegen alcohol wou ik soms echt de wijzers van de klok vooruit duwen, nu zou ik er alles voor geven om de klok achteruit te kunnen zetten en hem nog 1 keer te kunnen zeggen hoeveel hij voor me betekend heeft en dat ik die 10 maanden nu ondertussen al aan hem te danken heb...



Maar goed, ik ga deze nieuwe dag nu beginnen met een goei schuimbadje en een lekker taske groene thee, dan een goei ontbijt en daarna dan de laarzen aantrekken om een goeie boswandeling te gaan maken om alles een beetje te kunnen 'loslaten' en wat frisse, nieuwe energie te tanken...

Fijne zondag iedereen !

doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 27-05-2013 20:39:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Ik wil je even laten weten dat je er echt niet alleen voorstaat...Je hebt zelf de weg naar dit forum gevonden en hier vind je altijd wel iemand die je kan steunen/helpen...

Je hebt heel goed gehandeld met steeds 5min. nuchterheid toe te voegen...Soms doen we het dag per dag...soms minuut per minuut...

Probeer misschien ook eens het 24/24 nr uit...
09.330 35 25...daar vind je altijd iemand...Je hoeft er niet heel je verhaal te doen...Gewoon even zeggen dat je het moeilijk hebt tegen iemand die weet wat dat betekend kan inderdaad soms wonderen doen...

Hou het nuchter...
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 29-05-2013 21:22:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Gaat het een beetje met je?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 29-05-2013 23:16:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Je hebt moeiijke dagen achter de rug, Doornroosje.
Jammer dat ik niet eerder kon antwoorden.

Ik hoop dat het nog steeds goed gaat met je. Laat nog eens van je horen - zeker als het niet goed gaat. We weten allemaal hoe moeilijk het kan zijn, speciaal als nare ervaringen onze felbevochten vrijheid in gevaar brengen.

We sqtaan achter je, no matter what…

Hou je goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 30-05-2013 04:59:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Goeiemorgen iedereen,
bedankt voor de bezorgdheid maar ik ben er nog hoor. Alleen, de laatste dagen voel ik me niet zo toppie in m'n vel en tja, dan denk ik 'als ik nu iets ga schrijven word dat zo'n echt zeurkrabbelke misschien en dat doe ik dan maar liever niet...'
Nee, geen leuke dagen achter de rug. Zonder mijn maatje merk ik dat het me toch moeilijk en precies veel zwaarder valt om overal af te blijven. Hij was mijn ruggesteuntje en tja, zonder dat heb ik toch precies minder ruggegraat. Ook mijn 'drive' ben ik precies een beetje kwijt op het moment.
Komt ook waarschijnlijk omdat ik nu in mijn directe omgeving niet iemand heb die ik even een maileke kan sturen als het niet zo goed lukt. Maar allé, ik ben tot hiertoe braaf van alles afgebleven, en dat wil ik echt zo voortzetten. Alleen, de schrik is er terug, de twijfel of het me zal blijven lukken... En dan begin ik na te denken en tja, als roosje denkt kraken letterlijk en figuurlijk haar hersenen dus met als gevolg dat ik al een paar dagen een zeurende hoofdpijn heb en ik me dus niet zo toppie voel.
Maar goed, ook dat zal allemaal wel verdwijnen, wat vanzelf komt gaat vanzelf weer weg zegt een oud spreekwoord, dus we doen maar even verder zoals we bezig zijn.

Ik merk bij mezelf ook wel dat ik stilaan meer en meer een serieuze afkeer begin te krijgen van dronken mensen. Enerzijds groeit mijn afkeer, anderzijds loopt mijn hart over van medelijden...dan denk ik 'mens zoek toch hulp, doe iets aan je probleem...' Maar ja, ook daarin moet ieder van ons zijn tijd voor nemen, dat besef ik ook wel.
Ik ben ook pas sinds vorig jaar iets aan m'n probleem beginnen doen, zag het daarvoor ook niet als een probleem, ik dronk gewoon alle dagen, so what ? En de dag dat ik me bewust werd dat er iets moest veranderen, dat ik voelde dat het er over begon te gaan, wel, die dag koester ik elke dag.

Goed, ik ga beginnen werken nu. Nog een fijne dag voor iedereen, hou jullie sterk en tot binnenkort met een leukere babbel !
Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 30-05-2013 12:01:27    Onderwerp: Opgelucht Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Blij van weer van je te horen. En natuurlijk nog blijer dat het qua 'drinken' of liever 'niet-drinken' ook goed gaat.
Je moet geen schrik hebben om af en toe eens een zeurkrabbel te posten maar het is goed dat je daar bij stilstaat. Da's attent.

Ik hoop dat je snel iemand vindt die je op moeilijke momenten wat ruggesteun kan geven. Wanneer we iemand in onze buurt hebben waarop we kunnen vertrouwen en ons 'ding' kwijt kunnen, gaat het al een stuk beter.

De afkeer bij het aanzien van dronken mensen is normaal. Voor een deel ligt dat in het beging aan een beetje jaloersheid maar al snel valt het masker van de jolige drinker af en zien we de werkelijkheid. Die plezante nonkel is écht niet zo plezant en dat spetterende feestje is nuchter bekeken ook maar een zielige vertoning geweest. Alleen de drank kan je wijsmaken dat een drankpartij een spetterend feest is… kun je nagaan hoe objectief de drank is.
In alle geval: hoe langer hoe meer laat het drinkgedrag van anderen ons koud. Intussen weten wij beter.

Blijf maar lekker kwetteren op dit forum.
Iedereen die jouw verhalen leest is er blij mee.

Tot later
Manouche
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 30-05-2013 15:55:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo doornroosje,

Juist als het moeilijk gaat en je niemand hebt om aan te spreken is dit forum er om te weer een beetje steun te geven. En wat als je dan zeurt? Wij begrijpen dat best wel en alles is beter dan twijfel of angst om toch weer naar die fles te grijpen.
En er is ook altijd nog het SOS-dag-en-nacht-nummer waar groetjes je op wees. Ik heb dat sindsdien altijd in mijn GSM zitten. Je weet maar nooit.

Dikke pluim omdat je ondanks alles volhoudt!
betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 31-05-2013 14:55:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag iedereen,
vrijdagmiddag, terwijl het zonnetje verwoede pogingen doet om door het raam te piepen ga ik nog maar even wat krabbelen in de hoop dat de klok misschien wat sneller zou vooruit gaan want nee, geen fijne dag vandaag. Mijne goestingbarometer stijgt met de minuut merk ik, en toen er daarnet een klant de winkel binnenkwam met een pint in zijn handen en die luid boerend stond op te drinken voor mij... WWWWWHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAA, ik wou hem iets doen !
Nu, gelukkig, ik lust geen bier, al goed, want ik had het uit zijn handen getrokken denk ik. Alhoewel, dat moet ik niet doen want het bier staat hier met paletten opgestapeld dus als ik dat wil drinken zou dat geen probleem zijn, dus ben ik blij dat ik dat niet lust. Mijn bewondering voor mensen die in de horeca werken en willen afkicken stijgt met de minuut in feite, hoe zwaar moet het niet zijn als je de hele dag niets anders dan drank voor je ziet en je wil afkicken ?? Ppff, nee, ben blij dat ik in een winkel sta en alleen het bier moet trotseren dat ik dan zelfs nog niet lust. Alleen, dat woord alcohol op die blikjes zien staan doet me al bijna sterven van de goesting op het moment...

Weet je, normaal is vrijdag één van de leukere werkdagen in een winkel, dan zijn de klanten toch een beetje goed gezind omdat het weekend voor de deur staat, maar vandaag, amaiamai m'n petatjes, ze hebben hier precies een negatieve bom voor de winkeldeur gedropt want iedereen komt hier met een lang gezicht binnen, en op mijn vrolijke goeiemorgen of goeiemiddag krijg ik bij de meeste nauwelijks antwoord. Bij sommige een beetje gebrom, bij anderen is het beeld maar geen klank en als ik dan het zinnetje hoor 'ik moet een pakske Marlboro hebben...' Zucht, vroeger zeiden de mensen 'ik zou graag een pakje hebben, nu is het 'ik moét dat hebben...'
Tja, tijden veranderen zegt men, maar wat me wel opvalt is dat het niet enkel de jeugd is die verandert. Integendeel, deze morgen had ik hier een 10 jarig jongetje dat beleefd de deur openhoudt voor een bejaarde, en die laatste vond het niet eens de moeite om een simpele dank-je-wel te zeggen. Beleefdheid beleefdheid, 't is zo simpel maar blijkbaar toch wel heel moeilijk voor sommigen...

Maar goed, tussen de bromberen en klagers door ontdek ik hier en daar toch wel iemand die toch het leven nog ziet zitten en me toch ook vrolijk een fijn weekend wenst. Oef, honderden keren vriendelijk goeiemorgen zeggen word toch nog even beloond... Je ziet, de doorduwer wint ! Want ja, soms kan ik wel een doorduwerke zijn. Ik heb hier ooit iemand gehad die hier 10 jaar lang binnenkwam zonder ook maar 1 keer goeiemorgen te zeggen of dank u als ik die geholpen had, toch ben ik daar altijd heel vriendelijk en beleefd tegen gebleven, ook al foeterde die me soms uit dat het niet plezant om te horen was. Maar ik dacht 'tja, je weet niet wat voor problemen die mens in zijn leven heeft' dus ik bleef daar altijd goedgemutst tegen doen. Wel, enkele maanden geleden heeft die voor het eerst gesproken tegen mij, en enkele weken geleden vertelde hij me dat 1O jaar geleden zijn dochtertje verongelukt is en hij vanaf dan in een negatieve neerwaartse spiraal is terechtgekomen. Zijn vrouw kwijt, beginnen gokken, werk kwijt, huis kwijt, een berg schulden, geen vrienden meer...enfin, eigenlijk had die mens niets meer.
Hij zei me 'het verwonderde me dat jij altijd zo vriendelijk bleef en me elke dag lachend begroete, ook al zei ik nooit iets terug. Ik verwachtte elke dag dat je dat zou opgeven...En toen dat niet gebeurde, en je blééf maar vriendelijk tegen mij, ging ik beseffen dat ik het was die moest veranderen en mijn leven terug in eigen handen moest nemen. De wereld die ik onrechtvaardig vond omdat die me alles had afgenomen kan ik niet veranderen, maar ikzelf kan dat wel... '
Die woorden pakte me wel. Want ik bleek ook de reden dat hij zichzelf uiteindelijk niets had aangedaan, want dat speelde wel vaak door zijn hoofd zei hij. Maar door door te bijten is hij nu opnieuw gelukkig getrouwd , heeft fijn werk en terug een toekomst voor hem. En eigenlijk door gewoon te blijven doorduwen heb ik hem dus eindelijk een 'goeiedag' laten zeggen tegen mij. Ben ik blij dat ik soms zo'n doorduwerke ben...

Voilà, m'n goestingbarometerke is al ferm gezakt merk ik, ik ga me hier eens een goei glas fruitsap persen en er terug invliegen want met hier te zitten schrijven gaat mijn werk natuurlijk niet vooruit maar dat haal ik sebiet wel in. M'n batterijkes zijn terug opgeladen met hier wat te schrijven, ik hoop dat jullie oren niet tuiten van m'n getater want tja, eens dat ik op dreef ben... Dus op tijd aan de bel trekken als ik te veel klets ofzo hé.
Oh jéé, het belangrijkste ben ik nog vergeten. Roosje toch, waar zijn je manieren ! Aan iedereen die hierboven iets geschreven heeft om me door die lastige dagen te helpen : héle dikke dank-je-wel hé mensen, het deed écht héél veel deugd hoor !!

Tot één van de dagen, geniet van het zonnetje dat zo dapper z'n best doet om tevoorschijn te komen en maak er een fijn en droog weekendje van !
Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 46, 47, 48  Volgende
Pagina 3 van 48

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum