Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
doornroosje
|
Geplaatst: 24-12-2014 21:38:02 Onderwerp: |
|
|
|
Kerstavond zit er weeral op voor mij....na een pokkedrukke dag in de winkel daarstraks lekker fondue gedaan met m'n liefste schat en sebiet duik ik echt stikkapot maar toch wel heel blij m'n bed in...
Minder blij ben ik met al die mensen die drank in m'n winkel kochten, amaiamai, het wordt echt erg vind ik... Ik zie het jaar na jaar erger worden, mensen drinken steeds meer, en zijn steeds jonger als ze beginnen drinken...ik vraag me steeds af waarom de regering daar niks aan doet... Maar ja, het brengt veel op voor de staatskas natuurlijk..
Allé, dat waren zo nog wat late avondspinsels van me, ik duik m'n bed in nu, ben al in de zwingel van half 4 deze ochtend en ben echt wel moe nu...
Hele fijne kerstdagen iedereen en hou het nuchter en gezellig !
liefs,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 25-12-2014 13:08:30 Onderwerp: |
|
|
|
Een beetje lastige dag vandaag...
Ben een beetje aan't twijfelen aan vanalles en nog wat... Mijn uitslag van de examens : twee er nipt door en ééntje een half puntje tekort, maar dat kan ik in juni nog ophalen, dus dat is niet echt een drama...
Door m'n druk leventje en m'n achterstand in vanalles en nog wat, was het minimum ook m'n doelstelling maar nu minister van onderwijs Hilde Crevits de regels gaat veranderen en dat je minstens 60 % gaat moeten halen om te slagen, tja, twijfel ik toch weer....
Ik weet ook dat, als ik volgend jaar stop met werken en me full-time op m'n studies ga kunnen smijten ik een heel ander verhaal ga schrijven en m'n punten zowieso zullen stijgen...maar toch, dat eeuwige twijfelen aan mezelf, ik krijg het precies niet afgeleerd ... Ik hoor dan ook voortdurend m'n moeders negatieve woorden dat het me toch nooit zal lukken een diploma te halen en hoe hard ik het ook probeer te wissen in m'n systeem die gemene woorden van haar, het spookt toch vaak door m'n hersencellekes....
En ja, op momenten als vandaag denk ik eventjes met spijt aan vroeger...dan zou ik mezelf nu een glas cava inschenken en zag de wereld er daarna weer roziger uit... in gedachten althans, want drinken verandert uiteindelijk niets aan de feiten, het 'lijkt' of dingen makkelijker worden, maar eigenlijk maak je ze door te drinken net moeilijker en maak je't uiteindelijk lastiger voor jezelf...
Dus tja, eigenlijk ben ik wel blij dat ik nu bewust kiezen kan om niét te drinken, maar m'n hersenspinsels gewoon even op jullie kan loslaten....ook dat doet me deugd en maakt dat die gedachte aan een glas cava weeral verdwijnt als een pluizebol in de wind....
Ik ga mijn laarzen aandoen en zometeen een goeie wandeling maken in het bos, kwestie van m'n gedachten nog wat te verzetten en de dingen los te laten....
En vroeger ging ik met kerstdag altijd op bezoek bij mijn moeder, maar dit jaar niet... Dit jaar kies ik voor mezelf en wil ik goed zorg dragen voor mezelf en ben ik dus een tikkeltje egoistisch... dingen die me kwetsen en me kleiner maken vermijd ik in de toekomst, dingen die me doen groeien en behoeden van domme dingen zoals dit forum zoek ik op....
Ik wens jullie allen een fijne kerst toe...
Groetjes,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
groetjes
|
Geplaatst: 25-12-2014 18:10:08 Onderwerp: |
|
|
|
Dag Doornroosje,
Een dikke proficiat met je uitslag...2 van de 3 geslaagd!!!
Ok, dat eentje was net ietsje te weinig, maar dat haal je wel in...
Dit is de eerste maal in vele jaren dat je nog eens examens hebt gedaan...Ik denk dat het dan ook meer dan logisch is dat je daar terug een beetje moet in komen...
Hoeveel studenten zijn er niet die zich aan de eerste examens van de univ mispakken omdat die net een tikkeltje anders zijn dan in het secundair onderwijs?
Volgende examens weet je beter wat je precies te wachten staat en kan je ook je studie methode aanpassen waar nodig...
Doornroosje, je hoeft echt niet aan jezelf te twijfelen hoor...Iemand die breekt met zijn/haar middelafhankelijkheid hoeft niks meer te bewijzen van zijn/haar kunnen...
Dus...kop op...niet langer twijfelen en verder doen!!! Je doet het echt fantastisch!!!
Tot gauw,
groetjes
Doornroosje, |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 25-12-2014 21:00:41 Onderwerp: |
|
|
|
dank je groetjes, je bent een schat, want tja, soms denk ik echt wel van 'hélp, waar ben ik toch weer aan begonnen...' ...maar dan kijk ik naar de schilderijtjes die ik al heb gekregen van m'n man voor in m'n praktijk later en denk ik 'goh, doorbijten roosje, 't moet je gewoon lukken...'. Want ja, ik wil het écht graag en als ik jou ruggesteuntjes dan lees, tja, dat sterkt me echt... Dank je wel daarvoor !
Fijne avond nog iedereen, ik duik nog even in m'n boeken nu...
groetjes,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
groetjes
|
Geplaatst: 27-12-2014 18:37:40 Onderwerp: |
|
|
|
Dag Doornroosje,
Hopelijk kan je een beetje genieten van dit winterweer...
Sommigen haten sneeuw waarschijnlijk, maar ik blijf het fantastisch vinden...
Tot gauw,
groetjes |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 28-12-2014 12:56:26 Onderwerp: |
|
|
|
Ja hoor...ik vind dit weer zààààlig genieten in feite... zodadelijk ga ik genieten van een goeie winterwandeling en daarna lekker een goei boek lezen bij de openhaard en daarna lekker koken...
Ik geniet zowieso van élk weer, of het nu zomers warm is, of als ik 's avonds op m'n fiets wind en storm en een felle regenbui moet trotseren, ik mopper er niet over zoals de klanten in m'n winkel maar probeer er maximaal van te genieten... Massa's mensen betalen om naar de sneeuw op wintersport te gaan en wij krijgen het gratis en voor niet : ferm toch ?
Allé, ik ga m'n laarzen aandoen en me goed aanpelsen en ben er mee weg, ga zuurstof tanken dat is goed voor m'n hersencellekes .
Fijne zondag iedereen !
groetjes,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
betti
|
Geplaatst: 28-12-2014 17:17:04 Onderwerp: |
|
|
|
"dingen die me kwetsen en me kleiner maken vermijd ik in de toekomst, dingen die me doen groeien en behoeden van domme dingen zoals dit forum zoek ik op...."
Ik vind dit helemaal niet egoïstisch, maar tegendeel realistisch. Waarom zou je je moeder moeten bezoeken als je daar alleen maar negatieve ervaringen opdoet, als zij je doet twijfelen aan een project waar ik - en ik niet alleen- je enorm voor bewonder. Eens een zwakker puntje op je allereerste toetsen wilt toch zeker niet zeggen dat het je nooit kan lukken! Ik denk dat je weinig mensen zult vinden die hun diploma gehaald hebben zonder 1 "zwak puntje". En de plannen van minister Crevits lijken me helemaal niet haalbaar en zullen nog op veel verzet stuiten.
Aan de andere kant: zoek de positieve dingen maar verder op: leuke winterwandelingen en lekker etentjes met manlief. En vooral een positieve kijk op een (alcoholvrije) toekomst.
Het beste gewenst,
betti |
|
Terug naar boven |
|
|
lieve
|
Geplaatst: 28-12-2014 20:23:18 Onderwerp: |
|
|
|
ik vind het een ontzettende inspanning wat je doet : het werken en studeren tegelijk. Je gaat er zeker komen, niet twijfelen aan jezelf, proficiat |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 31-12-2014 06:24:15 Onderwerp: |
|
|
|
dank jullie voor jullie lieve woorden, ze doen me op dit moment echt heel veel deugd.... Mijn moeder is op enkele dagen tijd fel achteruit gegaan, en ons nieuwjaarsbezoekje morgen, dat zal het laatste nieuwjaarsbezoek zijn vrees ik...
Gek is het toch, ze heeft me m'n hele leven lang vaak veel verdriet bezorgd, anderzijds, zij is ook heel hard opgevoed vroeger dus tja, iets dat je niet meekrijgt van thuis kan je ook moeilijk aan anderen geven...
Dus ik snap ondertussen wel waarom ze vaak zo hard was tegen me en kan het ondertussen ook wel wat plaatsen... dus ja, morgen zal toch wel een lastige en moeilijke dag worden.
Eten doet ze nog amper, drinken heel weinig, dus tja, wat moet ik zeggen... 'gelukkig nieuwjaar mams' ?
En dan ondertussen op de ganse familie zitten kijken terwijl die zich volgieten met champagne ?
Ja, zal een beetje lastige dag worden maar goed, we gaan er het beste van proberen te maken...
Nee, dan kijk ik meer uit naar vanavond...gezellig thuis met m'n ventje, lekker eten, gezelschapsspellekes spelen, goei filmpke zien... Ja, daar kijk ik heel erg hard naar uit..En naar morgenvroeg lekker uitslapen ook...Dus ja, er staan nog leuke dingen op het programma ook...
Voor iedereen wens ik de kracht toe om niét te zwichten als mensen aandringen om te drinken, trap niet in de val om er ééntje te drinken 'want het is toch nieuwjaar.... Doe het niet want het nieuwe jaar inzetten met een nucher en fris koppie is veel leuker dan met een kater en een schuldgevoel...
Ik wens jullie allen een hele fijne afsluit van het oude jaar toe en alvast een leuk begin voor het nieuwe jaar morgen....
Maak er iets heel moois van en vul elke dag met minstens één mooi moment...
Liefs,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
groetjes
|
Geplaatst: 09-01-2015 20:14:43 Onderwerp: |
|
|
|
Dag Doornroosje,
Eerst en vooral ook voor jou een rustig en gezond 2015...
Ik hoop dat dit een jaar wordt waarin je alles kan realiseren wat je geplant hebt...
Verder hoop ik dat de situatie met je moeder op een rustige manier mag verlopen...
Doornroosje, geniet van 2015...geniet van alles wat je reeds bereikt hebt...en geniet vooral van alles wat je nog zal bereiken...
Tot gauw,
groetjes |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 10-01-2015 18:33:49 Onderwerp: |
|
|
|
dag groetjes,
bedankt voor je lieve wensen...Ik wens jou ook 365 hele mooie dagen toe met enkel goede dingen..en als er al eens minder goede dingen op je pad komen wens ik je veel kracht toe om er op een goeie manier mee om te gaan...
En ja, ik zoek elke dag een goeie manier om met m'n moeder om te gaan... Nieuwjaarsdag was heel speciaal, droevig, maar tegelijkertijd ook heel erg mooi...
Beseffen dat dat de laatste nieuwjaarsdag is dat je samen bent, tja, dat is toch echt wel eng eigenlijk. Maar niettemin, ze heeft zich sterk gehouden en is niet hard geweest, noch voor anderen, noch voor zichzelf... voor m'n moeder een hele grote stap...
Dus ik kijk wel terug op een mooie 1e dag van het nieuwe jaar en wat de volgende dagen/weken/maanden brengen zullen, tja, dat is afwachten en zullen we wel zien...
Maar wat ik zeker en vast van m'n moeder ga onthouden, dat is dat ze me altijd geleerd heeft om ook op moeilijke momenten door te bijten, opgeven stond niet zo vlug in haar woordenboek, daarom heb ik het er nu wel moeilijk mee dat ze zich laat gaan en zegt dat het genoeg geweest is... Maar ergens kan ik haar ook wel begrijpen, de leeftijd is er eigenlijk wel, ze heeft ook best een zwaar leven gehad, heeft 2 kinderen moeten afgeven, dus tja, ik snap dat het voor haar mag stoppen....
Alleen vind ik het heel erg jammer dat ik haar nooit m'n diploma zal kunnen laten zien...want ja, dat wil ik écht héél erg graag halen...
Ik ga verder blokken nu...
Wens jullie allemaal een leuke zaterdagavond en een fijn, droog weekend toe...
Geniet van de mooie dingen des levens, richt je aandacht daarop, en niet op alcohol of andere genotsmiddelen, dat hebben we echt niet nodig om van't leven te kunnen genieten....
Liefs,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
groetjes
|
Geplaatst: 30-01-2015 21:52:10 Onderwerp: |
|
|
|
Dag Doornroosje,
Hopelijk vind je nog tijd genoeg om af en toe te genieten van leuke dingen.
En verloopt ook alles rustig ivm je moeder.
Nog enorm veel succes met je studies...
Tot gauw,
groetjes |
|
Terug naar boven |
|
|
groetjes
|
Geplaatst: 02-02-2015 21:15:09 Onderwerp: |
|
|
|
Dag Doornroosje,
Alles ok?
groetjes |
|
Terug naar boven |
|
|
groetjes
|
Geplaatst: 04-02-2015 21:34:03 Onderwerp: |
|
|
|
Dag Doornroosje,
Alles in orde?
groetjes |
|
Terug naar boven |
|
|
betti
|
Geplaatst: 05-02-2015 20:40:31 Onderwerp: |
|
|
|
He Doornroosje, waar zit je? Geen tijd meer voor ons? |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|