Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
veloke
|
Geplaatst: 10-05-2013 13:42:07 Onderwerp: |
|
|
|
Hallo Doornroosje,
K'zou zeggen kijk in deze periode vooral naar wat je zelf wil en niet naar wat de anderen van je zouden willen.
Zelf noem ik dat "gezond egoisme".
Doe voorlopig geen dingen waarbij je je ongemakkelijk zou voelen of waarvan je weet of denkt dat ze je in moeilijkheden kunnen brengen.
Soms kan je er echter niet buiten,maar dan nog kijk eerst naar wat je zelf wil en niet van "wat gaan de anderen ervan denken".Je zal zien dat het na een tijdje steeds makkelijker word om naar feestjes te gaan.
Zelf ben ik al een hele tijd nuchter en wil onder geen beding terug naar een leven waar alcohol m'n leven dirigeerde.
Ik heb nu m'n leven in EIGEN handen en niet in dat van één of ander roesmiddel.
MAG ik nog alcohol drinken? Ja, ik mag dat!
Maar WIL ik het nog? NEE!!!
Waarom zou ik ook? M'n leven is er een stuk beter en gemakkelijker van geworden.
Wie zou mij kunnen overhalen?
Niemand!
Proficiat met je 9 maanden nuchter zijn, zo te lezen ben je op de goede weg. GO FOR IT!
Véloke |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 10-05-2013 15:28:22 Onderwerp: |
|
|
|
hoihoi,
dank jullie voor de berichtjes, ben blij dat er hier blijkbaar toch niet alleen gelezen word, dat stemt me weeral vrolijk en blij, en dus daarom nog even een berichtje van mij...
Manouche ik wil je niet ongerust maken hoor, ik lig daar nu niet zo direct meer wakker van of ik al dan niet welkom ben op familiefeestjes, want om eerlijk te zijn, ik heb liever dat ik niet gevraagd word dan wel. Nu ik zelf niet meer drink valt het me pas goed op hoeveel er in feite door iedereen verzet word, en als ik dat zie, tja, met momenten word ik er zo'n beetje mottig van. En ik heb het vooral ook moeilijk als ik dat zie, niet omdat ik er zelf niet mag aankomen maar gewoon, tja, ik begin bijna een hekel te krijgen aan alcohol met momenten. Ik weet niet of ik me nu goed uitdruk, want met momenten is er nog een (soms best héle grote) drang naar alcohol, maar er zijn momenten dat, als ik anderen dan zie drinken, mijn maag precies 1000 keer voel ronddraaien in feite.
Hoe dat dat komt daar ben ik nog zo niet direct uit eigenlijk, is het misschien dat er toch nog een stukje heimwee naar een goed glas wijn in me ronddwarrelt en ben ik onbewust toch nog bezig met afscheid nemen van.... ik weet het niet, wat ik wel weet is dat het geen prettig gevoel is in feite. Maar goed, dat is een peanuts-probleem, belangrijkste is dat ik dat fleske toelaat, en wat de mensen van me denken, tja, dat is hun zorg, niet de mijne. En mijn familie, tja, de eerste maanden toen ze bijna automatisch wijn in mijn glas wilden gieten en ik zei 'nee, ik drink geen alcohol meer' leek het net of ik in een blauwvinsmurf veranderd was die aankondigde dat ze op reis vertrok naar de maan, als ik zo hun starende blikken zag....
Vooral als ik het zinnetje te horen kreeg van 'amai Roosje, hoe triestig. Tja, dat is écht triestig dat je geen alcohol meer drinkt...' dat deed me vaak groen worden van boosheid.
Ben ik triestig omdat ik niet drink ? Nee toch zeker, ik vind dat juist dapper van mezelf dat ik er in slaag om in deze maatschappij waar de alcohol zo sociaal aanvaard is dat het me soms bang maakt om dan stand te houden en bij je 'nee ik drink niet' te blijven, ik vind dat ferm van mezelf. Stoefstoef, nee dat niet maar toch, ik ben toch wel een klein beetje trots dat het lukt, dat had ik een jaar geleden nooit of nooit kunnen denken dat ik dat ooit zou kunnen en toch, nooit stoppen in je leven om van iets te dromen want je ziet, ooit komen dromen uit...
'T kost moeite en 't gaat niet vanzelf, maar ooit lukt het dus wel.
En een sos-meeting bezoeken durf ik toch nog niet zo direct hoor Manouche, want weet je, ik ben van nature nogal verlegen, en stel dat het niet zou meevallen, dan heb ik bang dat ik van de stress ofzo toch misschien weer snel iets zou drinken om mijn zelfvertrouwen terug wat op te krikken, dus het lijkt me veiliger nog even te wachten. Tot ik supersterk in mijn schoenen sta, en dat gaat komen, maar niet alles tegelijkertijd...
Dus veloke, ik ga jouw wijze raad opvolgen en een beetje gezonde egoist zijn. Wat goed is voor mezelf en waar ik me goed bij voel doe ik, de rest dat me richting fles laat gaan, dat laat ik. En wat morgen me brengt, wel, dat zie ik morgen wel. Ik teken alvast voor nog een nuchter dagske erbij, zaterdag word een uitdaging want zaterdag is altijd mijn 'moeilijk dagske', weet niet precies hoe het komt maar morgenavond word ik dan ook nog verwacht voor een etentje bij familie die het woord 'nee' niet goed begrijpen... Maar toch zal het worden : 'nee dank u, ik drink niet...' voor iets anders ga ik niet, of ze dat nu graag hebben of niet, ik ga me niets laten opdringen dat ik niét wil.
Ik beslis wat ik drink, niet zij !
Fijne avond nog iedereen en tot één van de dagen.
Groetjes,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
manouche
|
Geplaatst: 11-05-2013 12:05:01 Onderwerp: |
|
|
|
Dag Doornroosje, ik kan nu niet antwoorden maar alvast dit: dat van die blauwvinsmurf vind ik alvast heel grappig. |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 12-05-2013 07:55:46 Onderwerp: |
|
|
|
Hoi iedereen,
zondagmorgen, de regen tokkelt lustig tegen de ramen en terwijl de hele wereld nog in diepe rust lijkt even een kleine up-date van gisterenavond.
Ik moest naar een etentje waar ik écht geen zin in had, maar jammer genoeg ook niet onderuit kon, dus tja, dat werd dus even op de tanden bijten hé.
Zaterdag is altijd al een zware dag om nee tegen mijn drankduivel te zeggen. Dan zit mijn werkweek erop en voel ik me 's avonds best wel moe en dan merk ik bij mezelf dat ik héél veel zin heb om te drinken en dat ik sneller in de val zal vallen om toe te geven.
Dus het is kwestie van allert te blijven, niet zo makkelijk als je het gevoel hebt dat je ogen elk ogenblik kunnen toevallen van moeheid maar kom, er zijn erger dingen in het leven roosje, eerst nog een goei oppeppend theeke gedronken voor ik vertrok en dan , hop, vol goede moed de drankgoden tegemoet...
Bij het binnenkomen werd me al direct een glas champagne in mijn handen gestopt, het brande écht als vuur, maar ik kon het toch moeilijk laten vallen, (alhoewel ik daar best wel zin in had ) en wegzetten kon ik ook zo niet direct dus tja, dapper vasthouden en hopen dat mijn man zijn glas snel leeg is zodat we kunnen ruilen. Gelukkig doet die zijn best om het zijne zo snel mogelijk leeg te drinken want hij ziet dat ik het knap lastig heb, dus ik ben blij dat ik van mijn glas verlost ben. Ondertussen ga ik op zoek naar iets zonder alcohol, maar dat blijkt nog niet zo evedent. Met de feestdagen heb ik die familie ook gezien en toen had ik hen al verteld dat ik niet dronk, dus als ik nu achter een glas water ga vragen zeggen ze verwonderd 'maar roosje, is die zotte bui nu nog niet over ? Drink jij nu nog steeds water ? En ik heb nog wel de beste wijn uit de kelder gehaald voor jouw vanavond? Komaan hé, stel me niet teleur en proef hem maar eens , je bent direct verkocht....'
Tja, daar ben ik van overtuigd dat ik direct verkocht ga zijn als ik een slokje proef, daar moet ik die ambetante mens gelijk in geven, maar IK WIL NIET terug verkocht geraken aan die fles, ik wil water drinken !
Potdorie toch, ik spreek precies russisch met een chinees accent als ik om water vraag. Allé, eindelijk heb ik een fles water in mijn bezit. Mijn man drinkt ook water bij het eten en dat geeft weeral direct commentaar . 'amai, heeft ze jouw ook al zo ver gekregen dat jij niet meer van het leven mag genieten ? Is ze jouw ook al aan het bekeren ? Ge gaat toch gene pastoor worden zeker hé,... enfin, nog meer van die onnozele praat krijgen we te horen, maar mijn man zegt rustig 'nee, ik heb al 2 glazen champagne op, ik moet straks nog ver met de auto rijden, dus ik drink de rest van de avond water.'
Ik denk in mezelf, de anderen zouden beter een voorbeeld nemen aan mijn verstandig ventje, want als ik zie wat ze allemaal binnengieten en besef dat die straks met de wagen naar huis moeten... leve de bob-controles, ze zouden beter op elke hoek van de straat een controlepostje zetten, er zouden alvast veel minder accidenten gebeuren.
Maar goed, tijdens het eten heb ik wel even een zwak moment. Ik voel dat ik het moeilijk krijg, en dat mijn hersenen even echt héél hard naar een glas verlangen. Ik besluit het gezelschap even te laten voor wat het is en ga even de tuin in. Het heeft net hard geregend, en alles ruikt zo lekker dan buiten, ik haal even een paar keer diep adem en voel me terug rustig en kalm worden. Ik laat m'n zintuigen even genieten van de rust buiten, terwijl ik op de achtergrond het zatte lawaai bezig hoor, en ik voel me in mezelf blij en gelukkig dat ik het niet ben die daar zit te zeveren en te lullen....
Ja, ik voel me écht gelukkig met mijn keuze die ik gemaakt heb om niet meer te drinken, het voelt ongelofelijk goed aan en in mezelf glimlach ik als ik denk dat ik morgenochtend in feite een vlieg zou willen zijn zodat ik zou kunnen zien hoe ze allemaal als wrakjes uit hun bed gaan klauteren. Ik weet dat ik op zondagmorgen fris en monter en vroeg ga kunnen opstaan, en ga kunnen genieten van een mooie dag zonder kater of hoofdpijn en zonder me slecht te voelen.
Als ik merk dat ze harder en harder beginnen roepen, en dus zatter en zatter blijken te worden, tja, dan weet ik voor mezelf : goed bezig roosje, héél goed bezig....
Raar is dat wel, als je zo als nuchtere mens op een feestje bent vind ik. Er vallen me heel veel zaken op die ik vroeger niet zag of doorhad.
Logisch natuurlijk, want dan dronk ik even hard mee. En ook al had ik toen misschien het gevoel dat ik me toen harder amuseerde dan nu, ik weet dat dat toen maar nep-amusement was, en ik ben blij dat ik daar van verlost ben en ik hoop écht voor alijd !
Zo, dat was een kleine update van gisterenavond, ik ben blij dat ik moedig stand gehouden heb, en op een moeilijk moment een beetje goed voor mezelf kan zorgen door de zatte menigte te laten voor wat ze zijn en dat ik me niets laat opdringen dat ik niét wil. Ja, dat voelt echt wel best fijn aan in feite.
Terwijl het water hier nog steeds met bakken uit de hemel valt, ga ik zo meteen zorgen voor een lekker ontbijtje met verse pistolekes en een taske goeie koffie en een lekker gezond sapje, heb ik toch wel een beetje medelijden met diegenen die zichzelf seffens uit bed gaan slepen met een joekel van een kater. Een héél klein beetje medelijden maar hoor, ze hebben het tenslotte ferm aan zichzelf te danken...
Fijne dag nog iedereen, en maak er, ondanks de regenbuien, ook vandaag weer een droog dagske van !
Lieve groetjes,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
veloke
|
Geplaatst: 12-05-2013 12:10:14 Onderwerp: |
|
|
|
Hoi Doornroosje,
Zoals je aantoonde is het soms onvoorstelbaar met wat voor commentaar de mensen soms komen aandraven als je iets non-alcoholisch wil drinken.
Het rare is dat als je zegt dat je gestopt bent met roken iedereen je proficiat wenst,terwijl stoppen met alcohol gelijkgesteld wordt met een zotte bui.
Het grote voordeel dat ik wel heb ,is dat ik er van bij het begin open kaart heb gespeeld bij iedereen.Als ze te lang zagen zeg ik het effenaf dat ik een probleem heb gehad met alcohol en er nu definitief ben mee gestopt.Ik haal er dan het voorbeeld van de sigaret bij en meestal begrijpen ze het dan wel.
Begrijpen ze het dan nog niet ,tja pech voor hen.Dan denk ik bij mezelf ofwel is zo iemand te dom om het te begrijpen of zit hij zelf met een probleem zonder het zelf te beseffen.
Nog even een voorbeeldje uit het "dagelijkse" leven
Op recepties zal ik zoals vroeger in het oog houden van waar de drank komt.Dit keer om er een glas water te gaan vragen
Al eens opgemerkt dat de meeste mensen ofwel fruitsap ofwel schuimwijn opdienen.
Wel ik daag je uit om een heerlijk warm bereide scampi op te eten samen met een glas fruitsap. Nie te doen.Zelfs bekende traiteurs doen hieraan mee.
Zoals je ziet is er misschien veel werk aan ons ,maar ook aan onze omgeving.
In ieder geval je bent dit week-end weer een ervaring rijker,dit kan je in de toekomst alleen maar helpen om je nuchterheid voort te zetten.
Véloke |
|
Terug naar boven |
|
|
groetjes
|
Geplaatst: 13-05-2013 09:17:21 Onderwerp: |
|
|
|
Dag Doornroosje,
Weet je, je bent ENORM FANTASTISCH GOED bezig!!!...Echt, je reageert als een 'professioneel' op heel vervelende situaties...
Het is zoals Veloke reeds aangaf...De mensen met de meeste commentaar zijn vaak mensen die zelf met een probleem kampen...En dat gebruik nu eenmaal in onze samenleven ingebakken lijkt te zijn is nu eenmaal een feit...Via het oude forum kan je ook een stukje Peeters en Pichal beluisteren waarin er een test gedaan wordt hoe moeilijk het is om 2 maanden niet te drinken...
Klein vraagje: ben jij volledig op je eentje gestopt of was er hulp van huisarts en/of anderen?
Waarom vraag ik dat...Vaak is het niet voldoende om enkel te stoppen met gebruik, maar ook iets te doen met de reden waarom er gebruik was...Ook dit kan bijdragen tot het comfortabel maken van je nuchterheid. En soms is hierbij even professionele hulp nodig.
Nog een kleine tip: ik ga het huis NOOIT uit zonder een flesje cola en/of water...Kwestie van altijd iets niet-alcoholisch bij de hand te hebben...
ivm de bijeenkomsten: misschien kan je eerst even bellen met de verantwoordelijke van SOSN...Kijk hoe dat aanvoelt en dan kan je nog steeds zien wat je doet...Het kan een meerwaarde zijn in je nuchterheidsproces...
Nog een leuke nuchtere week...
Tot gauw,
groetjes |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 13-05-2013 18:50:57 Onderwerp: |
|
|
|
Hoi iedereen,
in de vlucht nog een krabbeltje. Bedankt voor de reacties maar een professional ben ik zeker en vast niet hoor, ik probeer moedig dag na dag te overbruggen en niét toe te geven aan dat fluisterstemmetje van de drankduivel en de ene dag lukt dat dus al wat gemakkelijker dan de andere. Maar toch, hoe moeilijk het vaak ook is, ik wil noooooooit meer terug naar mijn leventje van vroeger, écht nooit meer. Daarvoor heeft mijn nuchter leven me al te veel leuke en mooie momenten opgeleverd, mijn job gaat veel beter, mijn relatie is stukken beter, ik voel me veel beter in mijn vel, ik spring 's morgens fris en monter mijn bed uit, kortom, niets dan voordelen in feite. (en niet drinken is ook nog eens heel goed voor de portemonnee, in tijden van crisis altijd leuk want wat ik uitspaar op drank heb ik me al veel leuke dingen kunnen kopen)En hoe ik afgekickt ben, tja, sommigen gaan dat misschien niet direct geloven maar het is wel zo, ik heb het online-programma gevolgd bij alcohol-hulp.be, daar word je 3 maanden professioneel begeleid door iemand die werkzaam en vertrouwd is met verslavingszorg, enne, het is 3 maanden afzien maar het heeft dus wel geholpen. En ja, daar heb ik ook leren kijken naar hoe het precies komt dat ik naar drank verlang, ik heb mijn valkuilen ontdekt, mijn risicosituaties onder de loep genomen, enzovoort enzovoort, dus tja, ik heb daar héél veel kunnen leren en van opgestoken in feite, dus tja, ik ben echt blij dat ik het een kans gegeven heb. Want met mijn job externe hulp zoeken is al niet zo gemakkelijk, in mijn geval was er ook nog een heel groot schaamtegevoel om met mijn probleem naar buiten te komen, en nu zag ik mijn hulpverlener dus niet en zij mij niet, wij hadden alleen kontakt via chat, en dat gaf me in feite wel een heel veilig en vertrouwd gevoel.
En met goed resultaat uiteindelijk, en dat is toch het belangrijkste natuurlijk.
Want ik dacht écht nooit dat ik dat ging kunnen, mijn dagelijkse drank die ik écht moest hebben, waar ik elke dag zo hard naar verlangde dat ik dat ging kunnen om daar af te blijven.... Maar ja, het kan dus, alhoewel dat ik met momenten écht heb afgezien, ben ik ontzettend gelukkig nu dat ik nooit heb opgegeven...
En die tip van dat flesje water, die is goud waard. Ik sleur dat ook altijd met me mee, een flesje water in m'n handtas en een doosje tic-tac in mijn broekzak, de aandelen van de tic-tac-fabriek zijn vast 1000 keer in waarde gestegen sinds ik aan het afkicken ben want vooral de eerste maanden at ik ze bijna met de kilo. Telkens ik 'ambetant' werd hup, een paar tictacskes in mijn mond en hop, daar werd dat ambetant moment al wat minder ambetant, en zo versloegen we de dagen, weken en maanden zonder drank... niet makkelijk, maar doenbaar.
En ja, nu koester ik mijn nuchter leventje écht, ik heb het gevoel dat ik nu een tweede kans gekregen heb om te leven, eentje die ik écht moet benutten, want als je blijft drinken en je lichaam dag na dag blijft vergiftigen, tja, voor je het weet krijg je geen kansen meer...
En daar vind ik het leven toch iets te mooi en te kort voor, dus ja, ik wil nog graag wat genieten, en daar ben ik nu volop mee bezig..
Hou jullie sterk, hou het nuchter dus niét opgeven en tot één van de dagen !
Groetjes,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
groetjes
|
Geplaatst: 13-05-2013 20:45:17 Onderwerp: |
|
|
|
Dag Doornroosje,
Geniet lekker verder van je nuchterheid...
Tot gauw,
groetjes |
|
Terug naar boven |
|
|
manouche
|
Geplaatst: 14-05-2013 16:56:51 Onderwerp: |
|
|
|
Dag Doornroosje,
Laat je niet uit het lood slaan door mensen die het 'triestig' vinden wanneer je niet meer drinkt. Ooit zullen ze zelf ook inzien dat niet-drinkers heus wel een streepje voor hebben. Trouwens… meer en meer constateer ik dat niet-drinken steeds vaker wél gewaardeerd wordt en hier en daar is het zelfs al 'hip' van niet te drinken. (net zoals bij het roken)
Je besluit staat vast, al steken af maar toe twijfels op. Dat is volstrekt normaal maar tegelijkertijd zien we toch dat je stevig in je schoenen staat. Je hebt een verstandig parcours afgelegd, een parcours dat je zelf uitkoos en dat jou goed past. Chapeau! Dat is trouwens de manier die SosN nastreeft: zelfzorg, voor jezelf zorgen op je eigen manier, een manier die joù goed uitkomt. En met resultaat! Nogmaals chapeau! |
|
Terug naar boven |
|
|
betti
|
Geplaatst: 17-05-2013 15:39:47 Onderwerp: |
|
|
|
Hallo Doornroosje,
Ik vind ook dat je enorm goed bezig bent en vooral het feit dat je hier neerpent wat je anders zou 'oppotten' vind ik een positief teken.
Even over je angst voor de SOS-bijeenkomsten:
Het is vooral ook de schrik voor herkenning denk ik, in mijn job kan ik het me écht niet permitteren dat er me iemand herkent want nee, dat komt echt niet goed dan...
Als je daar iemand tegenkomt die je kent (van uit welke situatie ook), dan zit die toch in het zelfde schuitje als jij en dan zal die ook wel op geheimhouding gesteld zijn.
Mij is dat overkomen op mijn allereerste bijeenkomst: één van de leden die er al lang kwam was een collega van mij. Dat zorgde even voor een raar gevoel, maar achteraf was dat "ons geheim". Op het werk konden we er onder ons over praten en elkaar aanmoedigen en tegenover de andere collega's zwegen we er gewoon over.
Misschien geeft dit je een duwtje in de rug om de sprong toch te wagen,
betti |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 18-05-2013 10:24:18 Onderwerp: |
|
|
|
dag betti,
bedankt voor je geruststellende berichtje maarre , ik denk dat als ik iemand bekend tegenkom ter plekke en viervoudige hartstilstand krijg vrees ik. Ja die schrik voor herkenning is enorm voor mij, en iedereen heeft blijkbaar geheimhoudingsplicht, maar ja, er moet er maar eentje bijzijn die niet zwijgt en tja, die gedachte alleen al geeft me op het moment nog geen goed gevoel. Dus ik wacht nog even af en verzamel ondertussen nog wat moed.
Verder een rustige week achter de rug met weinig ambetante goestingskes, dus dat motiveert weeral enorm om er nog wat weekskes bij te doen. En zo doen we verder hé, dag na dag...
Tot de volgende keer !
Groetjes,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 20-05-2013 19:05:15 Onderwerp: |
|
|
|
hoi iedereen,
in de vlucht nog even een berichtje. Buiten valt het water met bakken uit de hemel op het moment maar hier binnen houden we het dus nog altijd 'droog'. Eergisteren een verjaardagsfeestje bij mijn moeder, alhoewel ik zowat de enige was die niets dronk voelde het toch ongelofelijk fijn aan. Ook de rake opmerking van één van mijn broers wanneer ik nu in godsnaam terug 'normaal' ga doen en terug iets ga drinken, deerde me in feite niet echt.
Ik voel me goed bij mijn beslissing en dat zij zich poepeloerezat willen drinken dat is hun keuze, ik kies voor een nuchter leven, en daar, daar voel ik me ongelofelijk goed bij... En ik hoop dat écht nog héél lang zo te houden !
Fijne avond nog en tot de volgende babbel,
groetjes,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
veloke
|
Geplaatst: 20-05-2013 20:52:59 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zie dat je je "gezond egoisme" goed doordrijft.
Hou het zo ! Blijven volhouden en op een gegeven ogenblik ze zullen het normaal gaan vinden dat jij niet drinkt.
groeten
Véloke |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 21-05-2013 06:01:12 Onderwerp: |
|
|
|
ja ik drijf mijn 'gezond egoisme' door, al is het met momenten wel vermoeiend, soms voelt het aan of ik mezelf niet echt mag zijn. Als je stopt met roken, of een dieet wil volgen omdat je te dik bent, vind iedereen dat je goed bezig bent en vind iedereen je moedig. Als je tegen een drankverslaving vecht is er eigenlijk weinig begrip.
Mensen snappen niet dat van dat vocht blijven dagdagelijks inspanning kost, dat het niet zo 'simpel' is als het lijkt, allé, voor mij toch niet , ik weet niet hoe dat bij jullie ging in het begin maar ik heb momenten dat ik echt zin heb om het behang van de muren te krabben....
En vaak nog meer uit frustratie voor het onbegrip dan van de goesting, want daar geraak ik wel door, mijn omgeving echter, met momenten word ik er echt creepy-ambetant van... En enkele maanden geleden was het begrip voor het feit dat ik niet dronk groter dan nu, ze dachten allemaal dat het een 'bevlieging' was....Maar goed, ik laat me er niet klein door krijgen en zet er nog vastberadener mijn tanden in !!
Allé, fijne dag nog iedereen en we houden ons ook vandaag sterk hé !
Groetjes,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
doornroosje
|
Geplaatst: 21-05-2013 16:56:48 Onderwerp: |
|
|
|
Hoi iedereen,
Er is een tsnunami van goesting in mezelf onderweg en voor ik naar huis ga probeer ik het eerst nog even wat van me af te schrijven. Gek is dat, dagen dat het goed gaat, supergoed zelfs, als een rustig kabbelend zeetje gaat de tijd voorbij en vergeet ik bijna dat ik een alcoholprobleem heb en dan plots, tjak boem, door een hoop minder leuke dingen die gebeuren, mensen die je kwetsen en op je hart trappen toch plots weer die enorme drang om te drinken... Verdorie toch, gek word ik er met momenten van. Ik ben blij dat ik hier niks heb staan, mijn werk is mijn 'veilig plekje' maar straks thuis, o jéé, nog even niet aan denken nu. Straks is straks, dat duurt nog even...
Misschien moet ik wat harder worden in mijn omgang met mensen, me alles veel minder aantrekken en trachten wat minder goed te willen doen voor iemand anders. Maar ik heb zo graag dat iedereen in mijn omgeving het goed gaat, niets te kort komt, zou over een toverstaf willen beschikken waarmee ik alle problemen van deze planeet kon wegtoveren... Maar ja, zo'n toverstafje moet nog uitgevonden worden peins ik. En ja, goed doen voor anderen word vaak beloond door het feit dat ze op je hart trappen achteraf, en elke keer neem ik mezelf voor 'dit is écht de allerlaatste keer..' maar ik weet dat ik morgen opnieuw voor iemand in de bres zal springen als de situatie dat vraagt. Om dan nadien weer met de brokken te zitten natuurlijk maar ja, brokken kunnen we lijmen zullen we maar denken.
Maar goed, ik merk dat emotionele toestanden me toch weer zoals vroeger net dat tikkeltje meer goesting doen krijgen in... Het verlangen is er nu weer, en de drang ook om straks er toch maar ééntje, écht maar ééntje te drinken.
Maar dat is niet verstandig, ik weet het. Want ik ga het vast niet bij dat eentje kunnen laten, en na dat eentje volgt er vast nog eentje, en voor ik het weet ben ik hup, weer vertrokken.
En néé, dat wil ik echt niet ! Ik wil niet opnieuw door die hel van afkicken, ik overleef dat vast geen tweede keer. Dus roosje, aan jouw om te zorgen dat het zo ver niet komt. Gewoon afblijven dus van het spul, dat is de enige remedie om niet nogmaals door die hel van afkickverschijnselen te moeten...
Maar toch, waar het dit weekend zo goed ging, gaat het vandaag extra moeilijk heb ik de indruk. En ja, ik geef toe, het maakt mij op het moment een beetje bang, ik dacht dat ik sterker was. Ook het straks thuiskomen in een leeg huis geeft me nu geen fijn gevoel. Als mijn man er is, heb ik een beetje controle. Hij zal me niet tegenhouden als ik wil drinken, want hij weet niet hoe moeilijk ik het heb om niet te drinken, dat weet volgens mij alleen iemand die ook verslaafd is, maar toch, hij heeft het zowieso niet graag dat ik alcohol drink en in die zin valt het me makkelijker om overal af te blijven als hij thuis is.
Maar goed, ik ben dus straks alleen. Ik ga eerst nog een half uurtje door de wind en de regen naar huis fietsen, misschien dat dat m'n grootste zin doet overgaan en dat ik mijn verdrietig gevoel een beetje kan meegeven met de wind...
We zullen zien, ik doe in ieder geval mijn best om het vandaag ook binnen in huis 'droog' te houden...
En morgen is er weer een nieuwe dag, en dan schijnt vast en zeker de zon terug !
Fijne avond iedereen en hou de moed erin zenne !
Groetjes,
doornroosje |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|